نظام مهندسی

جوابیه «صما» به اطلاعیه اخیر نایب رئیس نظام مهندسی تهران

هفته گذشته «صما» به منظور بررسی دلایل اعتراض اعضای سازمان نظام مهندسی استان تهران، با نایب رییس این سازمان مصاحبه‌ای انجام داد که پس از انتشار مصاحبه، این عضو سازمانی با درج اطلاعیه‌ای در سایت سازمان مربوطه، گفته های خود را تکذیب و خبرنگار «صما» را متهم به برداشت‌های جهت‌دار از مصاحبه کرد.

{$sepehr_album_124}

به گزارش «صما» به دنبال تجمع اعتراض آمیز اعضای سازمان نظام مهندسی استان تهران در خصوص عدم رعایت قانون الزام حضور مجری ذی‌صلاح و مهندس ناظر از سوی ریاست این سازمان، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، سایت «صما» طی مصاحبه ای با حیدر جهان‌بخش نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران دلایل این اعتراضات را جویا شد.
در این مصاحبه خبرنگار صما این سوال را مطرح کرد که ادعای معترضان در خصوص عدم رعایت قانون توسط ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران تا چه حد صحت دارد که در جواب، این مسئول سازمانی با تاکید بر اینکه «ادعای معترضان کاملا بی‌اساس است»، گفت: به نظر می‌رسد اعضای سازمان اشراف کاملی نسبت به جزییات مصوبه کمیته ۵ نفره ندارند که دست به چنین اقدامی زده‌اند.
با این حال علی رغم اینکه گفته‌های مصاحبه‌شونده بدون هیچ دخل و تصرفی بر خروجی سایت «صما» قرار گرفت، اما نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تکذیب گفته های خود، خبرنگار «صما» را متهم به انتقال نادرست و جهت‌دار مطالب کرد.
این در حالی است که کلیه خبرنگاران مجتمع رسانه ای ساختمان«صما» ضمن رعایت اصول اولیه حرفه خبرنگاری که همانا حفظ امانت در گفته‌های مصاحبه‌شونده است، این مهم را سرلوحه کاری خود قرار می‌دهند و در انتقال پیام هیچ گونه دخل و تصرفی انجام نمی دهند.
لازم به ذکر است، سایت «صما» تاکنون در طول مدت فعالیت رسانه ای خود بدون استناد به مدارک و شواهد، اقدام به نشر مطلب نکرده و به منظور دفاع از جایگاه رسانه ای خود در نظر دارد تا در صورت لزوم و قانع نشدن افراد مدعی، مبنی بر زیرپا نهادن رسالت خطیر رسانه از سوی این مجموعه، فایل صوتی این مصاحبه را به صورت کامل بر روی سایت قرار دهد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۰۲۲۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا