شهر

شهرداری تهران :

دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد قانونی و براساس مصوبه شوراست

شهردار تهران تأکید کرد: دریافت عوارض از پلاک‌های مخالف در محدوده زوج و فرد قانونی و براساس مصوبه شوراست.

دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد قانونی و براساس مصوبه شوراست

پیروز حناچی در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: هر لایحه‌ای را که شورا تصویب کند قانونی و لازم‌الاجراست و
درباره اخذ عوارض برای پلا‌ک‌های مخالف در زوج و فرد این کار براساس مصوبه انجام
می‌شود
.

حناچی همچنین خبر از ترخیص ۸۵ درصد قطعات ۷۰ واگن مترو از گمرک
خبر داد و گفت:‌سال آینده این و اگن‌ها وارد خطوط مترو می‌شود
.

وی همچنین تأکید کرد: آلودگی هواو ترافیک دو چالش اصلی شهر تهران
هستند که این مشکلات در هم تنیده شده است
.

وی در خصوص گسترش محدوده طرح ترافیک و تغییرات در محدوده زوج و فرد در
سال آینده گفت: مطالعات نشان داده است که طرح زوج و فرد به صورت آنی تأثیرگذار است
و به شکل مستمر تأثیرگذاری آن کم است. در حال حاضر درباره تغییرات در این محدوده‌ها
در حال مطالعه هستیم و گزینه‌هایی پیشنهاد شده ولی قطعی نشده است
.

به گفته حناچی، اجرای معاینه فنی و انجام طرح ال‌ای‌زد و اجرای طرح
ترافیک جدید باعث کاهش آلودگی هوای تهران شده است
.

حناچیهمچنین در هفتمین کنفرانس آلودگی هوا و صدا گفت:‌خوشحالم
که این کنفرانس به طور مستمر انجام می‌شود
.

وی به نظرسنجی که در شهریورماه سال گذشته در تهران انجام شده بود
اشاره کرد و گفت:‌ مشکل بیش از ۹۰ درصد مردم تهران آلودگی هوا و ترافیک بوده است
.

وی با اشاره به صحبت‌های مجید حسینی دبیرکارگروهآلودگی
هوا که اعلام کرد ۲.۸
میلیارد
دلار هزینه اقتصادی آلودگی هوا در تهران است، گفت: من معتقدم این عدد خسارت مستقیم
است و ما اگر بخواهیم خسارت‌های غیرمستقیم مانند ناراحتی‌های اعصاب و… بررسی
کنیم، عدد بیشتر می‌شود
.

به گفتهحناچی، براساس گزارش دبیلو اچ او، ۷ میلیون نفر در جهان
بر اثر بیماری‌های منتصب به آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند
.

شهردار تهران اضافه کرد:‌براساس برآوردهای صورت گرفته، ۳۵ میلیون نفر
از جمعیت کشور درگیر درجاتی از آلودگی هوا هستند. این موضوع فراتر از تهران است و باید
شیوه زندگی را تغییر داد
.

حناچیادامه داد:‌براساس گزارش آژانس محیط زیست در آبان سال جاری
تهران و جاکارتا جزو هفتمین شهرهای آلوده جهان هستند
.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت کشور در تهران است،‌گفت: همچنین ۴۰
درصد اقتصاد و بیش از ۸۰ درصد جمعیت نخبه در تهران جمع شده است، طبعی است انتظاری
هم نباید بیش از این داشته باشیم،‌التبه اینها نکات منفی است و این موضوع نکات
مثبت هم دارد که در حال حاضر قضاوت نمی‌کنیم، اما تلاش مدیران بی‌تأثیر نبوده، تا
پایان سال صبر می‌کنیم و گزارش آلودگیرا با سال‌های قبل مقایسه می‌کنیم
.

به گفتهحناجیتا ۵ بهمن ۹۷، ۱۸ روز هوای پاک، ۲۳۹
روزهوای سالم،۵۴ روز هوای ناسالم داشتیم
.

حناچیهمچنین اجرای طرح جدید ترافیک را در کاهش آلودگی هوا مؤثر
دانست و گفت: ۷۰ درصد آلایندگی‌های تهران از منابع متحرک است
.

وی بابیان اینکه بحث آلودگی هوا برای تهران از سال ۴۶ مطرح شده است،
گفت: بعد از انقلاب اسلامی، اولین نفری که در مورد این موضوع صحبت کرد مرحوم دکتر تقی
ابتکار بود که اولین گزارش‌های مربوط به آلودگی را به شهرداری وقت اعلام کرد
.

وی با بیان اینکه قانون هوا ی پاک در سال ۹۶ به تأیید شورای نگهبان
رسید و این موضوع ابلاغ شد، گفت: یکی از نقدهای این قانون عدم توجه کامل به
موضوعریزگردهابوده است
.

حناچیبا تأکید بر این موضوع که شهرداری برنامه های زیادی انجام
داده است، گفت:‌علی‌رغم همه تلاش‌ها، ما هنوز نتوانسته‌ایم از سهم خودروهای شخصی بکاهیم،
این بدان معناست که یا فعالیت‌های ما کافی نیست، یا فرایند اقداماتی که انجام می‌دهیم
همدیگر را خنثی می‌کند
.

حناچیبا تأکید بر این موضوع که نباید فقط آمار ارائه کنیم، گفت:
باید راهکار دهیم تا بتوانیم از این گردونه خارج شویم
.

وی معتقد است که متوسط در سال ۶۰ هزار تهران فوت می‌کنند که از این
تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر بر اثر سوانح فوت می‌کنند که فوت آنها دلایل متعددی دارد
.

وی همچنین به بیماری‌های دیابت، کلسترول، سائیدگی استخوان، چاقی و…
اشاره کرد و گفت: در کوتاه‌مدت هیچ راهی جز تغییر شیوه یا روش زندگی نداریم
.

انتهایپیام/

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا