رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقصر اصلی حوادث متروی تهران؛ شهرداری، پیمانکاران و مشاوران طرح هستند.
محسن سرخو؛ رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در گفتوگو
با خبرنگار ایلنا ضمن مقصر خواندن پیمانکار و مشاور خط ۷ مترو در حاثه میدان قیام
گفت: اینجانب بارها و بارها تذکر دادم که قبل از انجام هرگونه عملیات اجرایی و
حفاری تونل و ساخت ایستگاه مترو، حتما باید تاسیسات زیرسطحی اعم از لولههای آب،
گاز و خطوط برق شناسایی شود.
وی ادامه داد: به این منظور ضرورت داشته، مکاتبات لازم با دستگاههای ذیربط
صورت بگیرد و مختصات خط متروی در حال احداث و همچنین مختصات x، y و z ایستگاههای مسیر به این دستگاهها اعلام شود تا کلیه عوارض زیرسطحی و
همچنین مسیرهای قنوات دایر و بایر قبل از آغاز هر گونه عملیات اجرایی در اختیار
مشاور و پیمانکار قرار گیرد؛ چرا که در غیر اینصورت شاهد فرونشستها خواهیم بود.
رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تسلیت به
خانواده جانباختگان حادثه میدان قیام خاطرنشان کرد: این بار نیز متاسفانه در مسیر خط
۷ مترو شاهد حادثه دیگری بودیم که در آن یکی از کارگران و یک نفر از آتشنشانان که
سعی در نجات کارگر مذکور داشتند؛ جان خود را از دست دادند و اینجانب ضمن عرض تسلیت
به خانوادههای آنان مجدانه از شهردار محترم تهران میخواهم که موضوع را به فوریت
پیگیری و قاطعانه با پیمانکار و مشاور طرح برخورد کند.
سرخو در خصوص حاثههای اخیر مترو تهران نیز گفت: اکنون هیچ اطلاعی به اینجانب
داده نشده که آیا با پیمانکاران و مشاوران خط ۶ مترو در خصوص حاثه شهران و همچنین
حاثه کیان شهر برخورد لازم صورت گرفته است یا خیر؟
وی تاکید کرد: اگر در اولین حادثه اقدام جدیتر از سوی شهردار محترم تهران
صورت میگرفت، ما شاهد تکرار این حوادث در مسیرهای حفاری تونلهای مترو نبودیم و
با وضع موجود در تمام خطوط مترو احتمال خطر وجود دارد.
عضو شورای شهر تهران در خاتمه افزود: کمیته حمل و نقل و ترافیک و
شورای اسلامی شهر تهران در اجرای به موقع و سریع خطوط مترو طبق برنامه ۵ ساله دوم شهرداری
تهران تاکید دارد، ولی نباید به خاطر سرعت بیش از حد کار شاهد اقدامات خطرآفرین
برای شهروندان باشیم و در نهایت مقصر اصلی حوادث متروی تهران، شهرداری،
پیمانکاران و مشاوران طرح هستند.