مسکن و ساختمان

روایت پور سیدآقایی از استعفا در جریان حادثه هفت‌خوان

آخوندی تا پای استعفا هم پیش رفته بود

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن اعلام کرد که قبل از این‌که وی استعفای خود را اعلام کند، آخوندی وزیر راه و شهرسازی متن استعفای خود را نیز آماده کرده بود.

محسن پورسید آقایی مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن در جریان مراسم تودیع و
معارفه مدیر عامل جدید راه‌آهن در رابطه با ماجرای استعفای خود توضیحاتی ارائه
کرد.

آن‌طور که پورسید آقایی عنوان کرد: با توجه به جریان پیش آمده در
حادثه تصادف قطار ایستگاه هفت‌خوان سمنان که منجر به کشته‌ شدن تعدادی از هموطنان
شد، وزیر راه و شهرسازی متن استعفای خود را آماده کرده بود که به رئیس جمهوری
تقدیم کند، اما با توجه به این‌که مسئولیت اصلی و مستقیم این حادثه به
پورسید آقایی مربوط می‌شده در نتیجه از وزیر خواسته‌ تا وی از اعلام استعفا خودداری
کرده و مدیرعامل راه‌آهن در این باره اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه فرمول پاسخگویی در برابر این سانحه استعفا بود
اظهار داشت: معتقدم استعفای من در این شرایط کار بسیار درستی بود و یک خطا موجب یک
فاجعه شده بود.

مدیرعامل سابق راه‌آهن با بیان اینکه باید مسئولیت خود را می‌پذیرفتم
و پذیرفتم اظهار داشت: در این شرایط نکته بسیار مهم این است که چرا جامعه ما این
چنین سیاست‌زده شده است و چرا به این حد از اخلاق اسلامی فاصله گرفتیم.

پورسید آقایی با بیان اینکه معتقدم استعفای من یک حرکت بسیار طبیعی
بود گفت: عده‌ای سعی کردند با تهمت‌ زدن و زیر سوال بردن تمام تلاش‌های راه آهن در
طول سه سال گذشته شرایط را ملتهب سازند.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مدت عده‌ای می‌گفتند که
اتاق فکری تشکیل شده تا این استعفا انجام شود و این استعفا را یک حرکت سیاسی عنوان
کردند.

وی ادامه داد: فضای جامعه به حدی سیاسی شده است که عده‌ای به هر حرکتی
انگ سیاسی می زنند.

پورسیدآقایی تاکید کرد: این روزها جناح ها در مقابل هم قرار گرفتند و
سعی می کنند یکدیگر را تخریب کنند البته همانطور که پیش از این در فضای مجازی
اعلام کردم استعفای من به عنوان یک مقام مسئول یک حرکت طبیعی بود.

وی ادامه داد: پیش از استعفای من آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی قصد
استعفا را داشتند که معتقدم استعفای وزیر کار درستی نبود چرا که سازمان‌های بسیار متعددی
زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی هستند و به طور قطع استعفای آخوندی به معاونت‌ها
ضربه می‌زد.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی افزود: وزیر راه و شهرسازی در حالی
آماده استعفا بود که بنده به عنوان مسئول آن حوزه باید استعفا می‌دادم و این کار
را انجام دادم و جو ملتهبی که پس از این ماجرا ایجاد شد را یک ظلم می دانم.

وی افزود: همه ما در وزارت راه و شهرسازی معقتد بودیم و هستیم که
سانحه بدی در حوزه ریلی رخ داده است و باید همه ما سطح مسئولیت آن را بپذیریم اما
معتقدم استعفای آخوندی به مجموعه آسیب وارد می‌کرد.

پورسیدآقایی گفت: باید در جامعه باید اخلاق‌مدارانه عمل کنیم و نباید
با هر موضوعی سیاسی برخورد کنیم.

وی ادامه داد: البته نباید اینطور باشد که هر جا هم اتفاقی رخ داد
انتظار استعفا از مسئولین را داشته باشیم. استعفای یک مدیر پس از یک سانحه بسته به
شرایط و تشخیص‌ها باید انجام شود اما روحیه استعفا را هم نهی نمی‌کنم.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدوارم خارج از
تفسیرهای سیاسی که عده‌ای با این استعفا عملکرد راه آهن را زیر سوال بردند به
موضوع نگاه کنیم و جو را ملتهب نکنیم.

مدیرعامل سابق راه آهن با بیان اینکه راه آهن باید مسیر توسعه خود را
ادامه دهد گفت: معتقد حضور من بعد از این در راه آهن می توانست به این مجموعه ضربه
بزند چرا که عده‌ای قصد داشتند عملکرد راه آهن پس از این سانحه با حضور من زیر
سوال برود.

وی افزود: در بسیاری از کشورها مشابه این سانحه رخ داد اما برخوردها
بسیار سطحی‌تر از آنچه که در ایران اتفاق افتاد بود.

پورسیدآقایی تاکید کرد: عده ای در کشورمان می‌خواهند دستاویزی برای
کارهای سیاسی خود داشته باشند بنابراین تشخیص دادم با حضور من در راه اهن تمام
فعالیت‌های این حوزه مورد هجمه قرار می‌گیرد.

وی گفت: به طور قطع حضور آقای محمدزاده به عنوان مدیرعامل می‌تواند
مسیر توسعه‌ای را ادامه دهد و با حذف من از سیستم مجموعه از هجمه‌ها خلاص می‌شود.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یک لحظه هم از افزایش سرعت
قطارها به واسطه ورود تکنولوژی‌های جدید پشیمان نیستم و ورود تجهیزات جدید ریسک‌هایی
دارد که باید آن را بپذیریم.

وی تاکید کرد: از مردم به دلیل اینکه برخی از پروژه‌ها در زمان ریاست
من در راه آهن به نتیجه نرسید مانند برقی نشدن راه آهن تهران – مشهد عذرخواهی می
کنم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا