مسکن و ساختمان

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان درگفتگو با «صما»:

بسته پیشنهادی صنعتی سازی مسکن به دولت ارائه می شود

درپی اظهار نظر وزیر راه وشهرسازی درباره ضرورت های توسعه صنعتی سازی مسکن و عنوان کردن موانع ترویج و عملیاتی کردن این امر ، دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان از آمادگی انجمن متبوعش برای رایزنی با این وزارتخانه به منظور نهادینه کردن صنعتی سازی مسکن خبر داد وگفت: بر این اساس انجمن ما بسته ای آماده کرده است که در قالب آن راهکارهای اجرایی کردن صنعتی سازی عنوان شده است.

جعفر قرائتی ستوده درگفتگو با خبرنگار اقتصادی «صما» اظهار داشت: بدون شک باتوجه به تاکید وزیر راه شهرسازی مبنی بر ضرورت های توسعه صنعتی سازی و تبیین موانع ترویج این مهم می توان گفت که افق روشنی از نهادینه کردن صنعتی سازی در ساخت و سازها فراهم شده است.

وی خاطر نشان ساخت: اما نباید فراموش کرد که تحقق این مهم در گروی فراهم شدن بسترهای مختلفی است که در غیر این صورت این مهم در حد مباحث نظری باقی می ماند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با بیان اینکه در تمام این سال ها تئوری های پیشرفته و کاربردی درباره ضرورت های توسعه صنعتی سازی مسکن به کرات از زبان مسوولان و متولیان گفته شده است خاطر نشان ساخت: اما در بسیاری از موارد این مباحث در حد نظریه صرف باقی مانده است و به حیطه عمل وارد نشده است.

این فعال حوزه صنعتی سازی مسکن خاطر نشان ساخت: سومین همایش فناوری های نوین ساختمان و اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت های صنعتی سازی فرصت مغتنمی برای ترویج صنعتی سازی در حوزه مسکن فراهم کرد.

وی گفت: انجمن متبوع ما به عنوان یک انجمن فعال تاکنون در زمینه صنعتی سازی مسکن و راهکارهای عملیاتی کردن آن اقدامات و تحقیقات کارشناسی متنوعی انجام داده است و به تجارب ارزنده ای در این زمینه دست پیدا کرده است.

قرائتی ستوده اظهارداشت: براین اساس این انجمن ;بسته پیشنهادی برای ترویج صنعتی سازی مسکن طراحی کرده و آماده است تا با برپایی جلسه با مقامات وزارتخانه راه و شهرسازی با برگزاری نشست های مختلف در جهت تبادل نظر در این زمینه برآید.

وی درباره محتوای این بسته پیشنهادی گفت: در قالب این بسته پیش بینی شده است که با اجرایی کردن شیوه های مختلف صنعتی سازی، زمینه ای فراهم شود که با اتکا به این شیوه های الگو، حوزه صنعتی سازی در مسکن تقویت شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان در همین حال در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سهم عمده ای از ساخت و سازها از طریق مسکن مهر محقق شد چرا مجددا نیاز به اجرای پروژه های پایلوت صنعتی سازی وجود دارد؟ گفت: با توجه به اینکه در طرح مسکن مهر انبوه سازان و صنعتی سازان به عنوان سرمایه گذار در این طرح مشارکت داشتند، بنابراین امکان اجرای این طرح به معنای واقعی کلمه فراهم نشد چرا که از جمله پیش شرط های اصلی اجرای این مهم تامین مالی صحیح آن است.

وی گفت: در قالب این بسته پیشنهادی راهکارهای تامین مالی صنعتی سازی نیز تشریح شده است وچنانچه وزارت راه و شهرسازی با انجمن متبوع ما نشستی برگزارکند این امیدواری وجود دارد که با تبادل نظر و ایجاد هم افزایی در این زمینه ، شرایط ایجاد صنعتی سازی مسکن فراهم شود.

قرائتی در پایان از قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان به منظور برگزاری نشست مشترک با انجمن صنعتی سازان خبر داد وگفت: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده است که با برگزاری نشست با انجمن ما، به بررسی محتوای بسته پیشنهادی انجمن صنعتی سازان بپردازد که در صورت تحقق این امر می توان گفت گام مثبتی در این راستا از سوی دولت برداشته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۰۲۲۱

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا