نظام مهندسی

طی حضور ترکان در نظام مهندسی ساختمان استان فارس مطرح شد:

بازنگری در نظام فنی و اجرایی از ضروریات فعالیت سازمان های استانی

جلسه هم اندیشی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس در شهر شیراز برگزار شد.

;به گزارش «صما» و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، در ادامه روند حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سازمان نظام مهندسی استان ها، این بار استان فارس و شهر شیراز میزبان اکبر ترکان بود و جلسه مشترک هیات مدیره با ایشان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رضائیان، معاون امور عمرانی استانداری فارس و عشایری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و بهاروند، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان به عنوان میهمانان ویژه برگزار گردید، فرج اله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ضمن خوش آمد گویی به مهندس ترکان و دیگر میهمانان جلسه گفت: توانائی ها و قابلیت های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس قابل توجه و فعالیت های خاص و نوینی در حوزه ساختمان سازمان نظام مهندسی این استان انجام گرفته است.

پس از آن ولدان و نامورچی، نایب رئیس اول و دوم سازمان نیز نکاتی را در خصوص عملکرد سازمان و چالش های پیش روی اجرایی شدن کامل قانون نظام مهندسی متذکر شدند.

در ادامه رضائیان، عشایری و بهاروند نیز نقطه نظرات خود را در رابطه با حوزه فعالیت های نظام مهندسی ساختمان بیان نمودند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم همفکری و همکاری همه مهندسان جهت نهایی شدن خط مشی کلی سازمان اظهار داشت: بازنگری در نظام فنی و اجرایی کشور و بهره گیری از تجارب و سابقه ۶۰ ساله نظام فنی اجرایی طرح های عمرانی از ضروریات کار سازمان های همه استان ها به شمار می رود.

; ; ; ; ;ترکان تاکید بر تخصصی بودن اجرای ساختمان و لزوم تعیین ساختار مناسب، تعیین صلاحیت مجریان ساختمان به منظور افزایش عمر مفید ساختمان وجلوگیری از به هدر رفت ثروت قابل انتقال به نسلهای بعد را از دیگر ضروریات کار دانست و گفت: باید سازمان، کار آسیب شناسی و رفع نواقص قانون موجود که بعضا موجب وقوع تخلف می شود را در برنامه خود قرار دهد.

به گفته وی لزوم توجه به آموزش و پژوهش تقاضا محور و نه ناشی از فشار عرضه و تاکید بر پیوند بانک، بیمه و بازرسی فنی به منظور ایجاد ساختاری پایدار در جهت کاهش خسارات و حفظ سرمایه ملی از دیگر ضروریات کاری سال ۹۳ است.

ترکان در پایان خاطر نشان کرد: نیاز به ایجاد سیستم ارزشیابی و رتبه بندی اشخاص حقیقی و حقوقی و اهمیت رعایت نکات فنی در کنار اصول ایمنی در راستای کاهش مخاطرات در حین ساخت و ساز و در زمان بهره برداری نیز نباید مغفول بماند. ; ;

ساختمانساختمان

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا