مسکن و ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

واردات مصالح ساختمانی مشابه به تولیدات داخلی بر خلاف قانون اساسی است

واردات مصالح ساختمانی مشابه تولیدات داخلی علاوه بر تهدید اشتغال در کشور مغایر با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بر خلاف قانون اساسی است.

باشگاه خبرنگاران : علی‌نعمت چهاردولی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه ساختمان و صنعت ساختمان‌سازی نقش ویژه‌ای در اشتغال کشور دارد واردات مصالح ساختمانی خارج کشور در صورت عدم نیاز با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منطبق نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که تولیدات داخلی تامین‌کننده بازار مصرف واردات مصالح می تواند در راستای منفعت‌طلبی برخی سودجویان باشد.
;
نماینده مردم ملایر با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس شناسنامه‌ملی ساختمان و بحث صنعتی‌سازی تاکید بر این است که ساختمان براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروریست که برای مقاوم‌سازی ساختمان در قبال حوادث غیر طبیعی و طبیعی با استفاده از مصالح استاندارد در راستای جلوگیری از میزان هدر رفت انرژی، استانداردهای ملی رعایت شود.
;
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در شرایطی که تولید نداریم و نیازمند به واردات هستیم باید قطعات صنعتی دارای استانداردهای ملی را وارد کنیم تا لطمه‌ای به ساخت‌وساز کشور وارد نشود.
;
چهاردولی یکی از دلایل واردات مصالح ساختمانی غیر استاندارد را در عدم کنترل و نظارت‌ها دانست و عنوان کرد: برخی سودجویان برای کسب منافع شخصی، منافع ملی را پایمال می‌کنند که با افزایش نظارت‌هغا می‌توان با آنان برخورد و از فعالیت‌شان جلوگیری کرد.
;
*ارائه تسهیلات ارزان به بخش تولید مسکن
;
وی در خصوص ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید مسکن افزود: اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اولویت اول دریافت تسهیلات ارزان قیمت هستند و تسهیلات باید در اختیار آنان قرار بگیرد.
;
نماینده مردم ملایر در ادامه یادآور شد: طرح مسکن اجتماعی در حد ارائه یکسری پیشنهادات کلی از سوی وزیر محترم راه‌وشهرسازی ابلاغ شده که هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است و نمی‌توان آن را مورد بررسی و تحقیق قرار داد.

وی گفت: چنانچه استانداردها ملی رعایت نشود نه تنها به بخش صنعتی سازی ورود پیدا نکرده‌ایم با مشکلاتی در صنعت ساخت مواجه خواهیم شد. ;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا