مسکن و ساختمان

مقاوم سازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در فارس از سال ۸۴ تاکنون

معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس از مقاوم سازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون در استان فارس خبرداد.

; مهر : مهندس فرج الله نصیری اعلام کرد: در حال حاضر از کل ۳۷۴ هزار و ۸۶۱ واحدغیرفنی در استان فارس تعداد ۱۲۲ هزار واحد در قالب بهسازی طرح ویژه مسکن روستایی و ۷۸ هزار واحد در قالب حوادث و تسهیلات بهسازی مسکن روستائی مقاوم سازی شده است.

نصیری ادامه داد: حدود ۱۸۰ هزار واحد غیر مقاوم ; سطح استان وجود دارد که نیاز به حمایت مسئولین دارد که با تامین اعتبارات لازم در کوتاهترین زمان ممکن واحدهای باقی مانده مقاوم سازی شده و از تکرار حوادث تلخ و ناگوار که بر اساس حوادث غیر مترقبه به وجود می آید، جلوگیری شود.

نصیری تاکید کرد: واحدهای باقیمانده اکثرا در روستاهای دورافتاده و فاقد امکانات رفاهی هستند که تاکنون برای مقاوم سازی واحدهای خود اقدامی نکرده اند.

وی افزود: البته بنیاد مسکن، روستاهای مذکور را شناسایی و اقدامات لازم را برای تشویق آنها جهت همکاری در ساخت واحدهای مقاوم انجام می دهد.

;معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه استان فارس یکی از استان های موفق در حیطه ریشه کنی واحدهای غیرمقاوم است، به اقدامات بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مساکن روستایی اشاره کرد و گفت: نقاط روستایی که بیش تر در معرض بلایای طیعی قرار دارند به عنوان روستاهای با اولویت خاص شناسایی می شوند.

نصیری در ادامه گفت: رواج فرهنگ مقاوم سازی از طریق تبلیغ، آموزش و تشویق روستائیان، شناسایی متقاضیان واجد الشرایط و تشکیل پرونده برای آنها، پیگیری تامین تسهیلات بانکی لازم بر اساس حجم پرونده های تشکیل شده، تشکیل جلسه و هماهنگی با مسئولین شهرستان اعم از فرماندار، بخشدار و دهیاری و شورای اسلامی و همچنین تشکیل جلسه با روستائیان جهت تشویق به مقاوم سازی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در این حیطه است.

وی همچنین عنوان کرد: خسارت دیدگان توسط بنیاد مسکن به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی می شوند و تسهیلات با توجه به پیشرفت فیزیکی وپس از تأئید ناظرین فنی نظام فنی در ۴ مرحله پرداخت می شود.

نصیری اظهار کرد: ارکان طرح مقاوم سازی مساکن روستایی برنامه ریزی جامع و منسجم و طراحی مناسب، نظارت دقیق بر ساخت و سازها، استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد و تامین منابع مالی از تسهیلات کم بهره هستند.

معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: واحدهای مسکونی که در راستای حوادث غیر مترقبه آسیب دیده اند، با پرداخت مبلغ اندکی به مدت ۱۲ سال تحت بیمه خسارت قرار می گیرند.

نصیری همچنین ابراز کرد: با اتوماسیون کردن سیستم نظام فنی روستایی تمامی ساخت و سازها در سطح استان کنترل می شوند.

;

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا