مسکن و ساختمان

اراضی شهرداری ارومیه در چنگال زمین‌خواران

شهردار ارومیه با اشاره به معضل زمین خواری در ارومیه، گفت: ۸۸ هکتار از اراضی متعلق به شهرداری ارومیه توسط زمین‌خواران به تملک درآمده که در این راستا ۴ وکیل مطرح در استان برای رسیدگی به این پرونده‌ها،‌ روند قضایی را طی خواهند کرد.

محمد حضرت‌پور در نشست مطبوعاتی،‌ با بیان اینکه تاکنون ۵۵ درصد عوارض داخل تراکم شهرداری به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص می‌یافت، افزود: با مصوبه جدید شورای اسلامی ارومیه،‌ ۶۰ درصد کل عوارض شهرداری به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص خواهد یافت، که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انقلابی در نوسازی بافت‌های فرسوده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه به علت متراژ کوچک بافت‌های فرسوده،‌ مالکان تمایلی به نوسازی ندارند،‌ اظهار کرد: با اعمال مصوبه جدید، سرمایه‌گذاری مناسبی توسط بخش خصوصی در این راستا صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به پروانه‌های ساخت صادر شده در ۸ ماه نخست سال جاری توسط شهرداری،‌ گفت: طی این مدت بیش از ۱۳۲۶ پروانه ساخت صادر شده که در این راستا ۳۵۰۰ واحد در زمینی به اندازه ۸۲۰ هزار مترمربع در ارومیه احداث شده است.

به گزارش ایسنا، شهردار ارومیه با اعلام اینکه،‌ تعداد پروانه صادر شده توسط شهرداری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: ۴۰ درصد ساخت وسازهای شهری در ارومیه انبوه‌سازی می‌شوند.

وی در رابطه با زمان و هزینه اتمام پروژه پل قویون ارومیه،‌ گفت: پروژه پل قویون ارومیه یکی از پرو‍ژه‌های مطرح در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به پایان خواهد رسید، ولی با صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در این زمینه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: این پروژه ۱۶ حرکت ترافیکی در ارومیه را تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، برای هر مترمربع از احداث پرو‍ژه پل قویون ۲ میلیون تومان هزینه می‌شود،‌ اظهار کرد: متأسفانه سطح تکنولوژی استان جوابگوی اجرای چنین پروژ‌ه‌ای نبود که از تکنولوژی سایر استان‌ها استفاده کردیم.

حضرت‌پور با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌های مطرح در ارومیه، گفت: قول می‌دهم تا سالروز آزادی خرمشهر ۳ پرو‍ژه فاخر در ارومیه آماده بهره‌برداری باشد.

وی با اعلام اینکه حتی یک ریال از بودجه کلانشهرها برای ارومیه اختصاص نمی‌یابد،‌ اظهار کرد:ارومیه با داشتن ۷۵۰ هزار نفر جمعیت در ظاهر کلانشهر است، ولی هیچ بودجه‌ای به آن اختصاص نمی‌یابد.

وی تأکید کرد: اگر یک درصد بودجه اختصاص داده شده به شهرداری تهران را به ارومیه اختصاص دهند ارومیه را تبدیل به بهترین شهر کشور و حتی خاورمیانه می‌کنیم.

شهردار ارومیه با بیان اینکه، ارومیه پتانسیل‌های فراوانی برای تبدیل شدن به بهترین شهر کشور را دارد، ادامه داد:علاوه بر آن که ارومیه رکوردار فضای سبز کشور است، حتی یک سانتی متر راه خاکی نیز در محدوده داخلی شهر وجود ندارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی از رسانه‌ها خواست تا در جهت بهبود نحوه مدیریتی در شهرستان و شناساندن ارومیه در عرصه بین‌المللی تمامی تلاش خود را به کار ببرند.

حضرت‌پور در ادامه با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در ارومیه گفت: شهرداری تمامی تلاش خود را برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به کار می‌برد.

حضرت‌پور با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی توسط شهروندان،‌ گفت: ارومیه دومین شهر کشور در میزان خودروی موجود در شهر است که این لازم توجه ویژه به بحث ترافیکی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مردم از عملکرد سازمان تاکسیرانی رضایت دارند، گفت: بیش از ۳۷ درصد مردم ارمیه در بحث عبور و مرور از تاکسی استفاده می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون نزدیک به ۴۵۰ دستگاه تاکسی در شهر فعال هستند که باید از رده خارج شوند و این امر نیازمند اعطای یارانه به رانندگان تاکسی در قالب سود بانکی است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا