مسکن و ساختمان

دلیل تاخیر در برق رسانی به برخی ساختمان‌های نوساز

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان این‌که زمان تحویل کنتور مشترکین بستگی به آمادگی بستر دارد گفت: با شهرداری هماهنگ کردیم تا هنگام ارائه پروانه ساخت، فرد متقاضی برای درخواست برق به شرکت برق نیز مراجعه کند تا بستر لازم برای برق رسانی آماده شود.

سید محمد هاشمی با بیان این‌که برای برق رسانی نیاز به کابل کشی، تقویت ترانس و احداث پست است، گفت: این موارد نیاز به زمان دارد و در برق رسانی به ساختمان متقاضیان تنها مشکل کنتور وجود ندارد، بلکه شبکه و برق نیز مهم هستند.

وی با اشاره به این‌که در صورت استفاده از برق افزون‌تر از ظرفیت کابل، کابل برق می‌سوزد گفت: مشترکین زمانی که پروانه ساختمان را می گیرند باید همزمان برای برق نیز درخواست دهند ما هم در حداقل زمان امکانات را تهیه می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران با تاکید بر این‌که یک بخشی از نیرورسانی مربوط به مشترکین است تاکید کرد: اگر مشترکین خودشان نیرورسانی را انجام ندهند و بستر را آماده نکنند، نمی‌توانیم به آن‌ها برق دهیم بنابراین پس از آماده شدن بستر بلافاصله برق تامین می‌شود.

هاشمی در گفتگو با ایسنا افزود: گاه برخی مشترکین بدلیل نداشتن اطلاعات هنگامی که ساختمان ۵ یا ۱۰ طبقه می سازند حتی پس از تکمیل نمای ساختمان، به دنبال برق می‌آیند در این هنگام طبیعتا به مشکل برمی‌خورند چون بستر برق رسانی آماده نیست.

وی تصریح کرد: گاهی مشترکی که یک کیلووات (۵ آمپر) و یا سه کیلووات (۱۵ آمپر) برق داشته بعد از ساخت و ساز تقاضای صد کیلووات برق می‌کند و این کار نیاز به کابل‌کشی، تقویت ترانس واحداث پست دارد بنابراین آماده سازی بستر زمان‌بر است.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر برخی از مشترکان گلایه‌های زیادی درباره تاخیر در ارائه کنتور داشتند اما معمولا شرکت برق در پاسخ آماده نبودن بستر را دلیل تاخیرها دانسته است.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا