مسکن و ساختمان

تشکیک معاون وزیر به مصوبه فروش مسکن‌مهر

رییس سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به بخش‌هایی از مصوبه اخیر کارگروه مسکن در خصوص تعیین شرایط ویژه برای خرید و فروش مسکن‌مهر اظهار تردید کرد و با استفاده از عبارت «احتمالا» درباره آنچه کارگروه مسکن به عنوان شرط فروش مسکن‌مهر درنظر گرفته، به خبرگزاری فارس گفت: احتمالا در زمان خرید و فروش واحدهای مسکونی مهر افرادی که فرم «ج» آنها سبز باشد و کسانی که از دولت امکانات نگرفته‌اند، در اولویت‌ هستند.

احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خرید و فروش مسکن مهر آزاد و اعیانی واحدهای مسکونی مهر قابل خرید و فروش است، اما عرصه و زمین این واحدها در اختیار دولت است. او در پاسخ به شبهه ای که به اختیار تام مالکان مسکن مهر در خرید و فروش واحدهایشان در مصوبه کارگروه مسکن وارد شده است، اظهار کرد: احتمالا افرادی که فرم «ج» آنها سبز باشد برای خرید مسکن مهر در اولویت هستند. او ادامه داد: مالکانی که در پروژه مسکن مهر دارای سند مالکیت هستند، می‌توانند واحد مسکونی خود را به فروش برسانند.

به گزارش دنیای اقتصاد از متن مصوبه اخیر کارگروه مسکن که وزیران عضو کارگروه آن را تصویب کرده‌اند، این طور برمی‌آید که همه مالکان مسکن‌مهر برای فروش ملک‌شان باید شرط دارا بودن فرم «ج» سبز توسط خریدار را رعایت کنند. در این باره حتی برخی مسوولان مسکن می‌گویند: خریدار مسکن‌مهر از دست صاحب اولیه این واحدها علاوه بر فرم «ج» سبز باید فاقد مسکن ملکی از سال۸۴ به بعد باشد.

اما با این حال رییس سازمان ملی زمین‌ومسکن به عنوان عضو موثر کارگروه مسکن و مسوول مسکن‌مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، می‌گوید: افراد دارای فرم «ج» سبز فقط در «اولویت» خرید واحدهای مسکونی‌مهر از دست صاحبان این واحدها هستند. حال اینکه منظور مهرآبادی از اولویت، آزاد بودن صاحبان مسکن‌مهر به فروش واحدهایشان بدون رعایت شرط فرم ج است یا نه، ابهامی است که در مصاحبه معاون وزیر راه‌وشهرسازی وجود دارد.

این مقام مسوول در عین حال گفته است: نقل و انتقال اعیان واحد مسکن مهر و عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی که دفترچه فروش اقساطی آن صادر شده است، در صورت نداشتن بدهی معوق به بانک عامل و نداشتن بدهی معوق بابت اجاره زمین در اراضی دولتی پس از تایید وزارت راه و شهرسازی و طبق شرایطی امکان پذیر است. البته در شرایط نقل و انتقال مسکن مهر اعلام شده است که خریدار واجد شرایط مسکن مهر باید دارای فرم «ج» سبز باشد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا