مسکن و ساختمان

هزینه صدور سند برای املاک فاقد سند اعلام شد

متقاضیان دریافت سند رسمی برای املاک فاقد سند باید حداقل ۲۰ هزار تومان بابت تکمیل و ارسال تقاضانامه الکترونیکی برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند خود بپردازند. در حالی که پیش از این در متن قانون حداکثر نرخ تعرفه تکمیل و ارسال تقاضانامه الکترونیکی برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی ۵۰ هزار تومان ذکر شده بود، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد: طبق تبصره یک ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی ساختمان‌های فاقد سند رسمی مصوب ۲۵‌/۴‌/۹۱ ریاست قوه‌قضائیه، دفاتر اسناد رسمی مکلفند در صورت مراجعه متقاضی نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی و ارسال اصل مدارک مورد نیاز به هیات‌های حل اختلاف موضوع ماده یک قانون یاد شده عمل کنند.

دنیای اقتصاد:

میزان نرخ دریافتی مقرر از سوی دفاتر اسناد رسمی به شرح زیر خواهد بود:
۱- تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سامانه و ارسال فایل مربوط به دبیرخانه هیات – مبلغ ۱۰ هزار تومان.
۲- تحویل و ارسال اصل مدارک متقاضی از طریق پست به دبیرخانه هیات – مبلغ ۵ هزار تومان.
۳- اصلاح فرم تقاضانامه الکترونیکی در سامانه و رفع مغایرت با اصل مدارک پس از اخطار رفع نقص دبیرخانه هیات (موضوع ماده ۵ آیین‌نامه) و ارسال مجدد فایل مربوطه – مبلغ ۵ هزار تومان.
تبصره: در هر مورد که اصول مدارک توسط دفتر اسناد رسمی به دبیرخانه هیات ارسال می‌شود، هزینه مرسوله ‌پستی براساس تعرفه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از متقاضی دریافت می‌شود. براساس این گزارش، معاونت امور اسناد، ادارات کل ثبت استان‌ها،‌ دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان و کانون سردفترداران و دفتر یاران مسوول نظارت بر رعایت تعرفه‌های مذکور هستند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا