مسکن و ساختمان

کوچک‌ترین شرکت‌های پردرآمد دنیا

همواره در فهرست‌ شرکت‌های پردرآمد دنیا، اسامی کمپانی‌های بزرگی به چشم می خورد که براساس برآوردها سالانه میلیاردها دلار به جیب می زنند. شرکت‌هایی که نام آنها در چنین فهرست‌های قرار می‌گیرد آنقدر بزرگ و پردرآمد هستند که هرکدام برای خود در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند به یکی از قطب‌های آن رشته تبدیل می‌شوند. با این حال شاید جالب باشد بدانید که شرکت‌هایی هم وجود دارند که اگرچه چندان بزرگ و شاید مشهور نیستند اما یک مشخصه بارز دارند و آن هم درآمدهای میلیون دلاری آنهاست.

اقتصاد ایران – «فوربس» فهرستی از ; شرکت‌های کوچک اما پردرآمد منتشر کرده است. در این مطلب با ۱۰ شرکت نخست این لیست، زمینه فعالیت و درآمدهای آنها آشنا خواهید شد.

;

۱. Solar Winds

زمینه فعالیت: نرم‌افزارهای کامپیوتری

درآمد: ۲۳۳ میلیون دلار

;

«سیسکو سیستم» پیش‌بینی کرده است که تا پنج سال آینده ترافیک داده‌های اینترنتی سه برابر افزایش خواهد یافت. شرکت Solar Winds اگرچه اسمی دارد که بیشتر تداعی کننده انرژی‌های سبز و سازگار با محیط‌زیست است، اما فعالیت‌های آن به تولیدات اینترنتی مختص می‌شود. این شرکت را «کوین تامپسون» اداره می‌کند و در راستای ارائه نرم‌افزارهای مقرون به صرفه برای نظارت بر شبکه‌ها و سرورها فعالیت دارد. در سال ۲۰۰۶ این شرکت رشدی ۳۸ درصدی را تجربه کرد. «دونالد یونسه»، مدیر اجرایی سابق شرکت «وال ـ مارت»، Solar Winds را در سال ۱۹۹۹ راه اندازی کرد. «یونسه» تا سال ۲۰۱۰ نیز در هئیت مدیره این شرکت حضور داشته است. در سال جاری میلادی ارزش سهام Solar Winds در بورس افزایش چشمگیری داشته است.

;

;

۲. آموزش عمومی آمریکا

زمینه فعالیت: آموزش آنلاین

درآمد: ۲۹۱ میلیون دلار

;

«آموزش عمومی آمریکا» مرکزی است که به آموزش دانشجویان از راه اینترنت می پردازد. این مرکز۲۸۰۰ کارمند «وال- مارت» را آموزش داده است. «والاس بوستون» مدیرکل «وال – مارت» نیز از جمله کسانی است که در این مرکز آنلاین آموزش دیده است. یکی از اساتید برجسته «آموزش عمومی آمریکا»، «آلن هیل» است که کلاس‌های آنلاین او از شهرت بسیاری میان دانشجویان این مرکز برخوردار است. این مرکز توانسته از طریق آموزش آنلاین نه تنها مدیرانی قابل تربیت کند، بلکه درآمد هنگفتی را نیز نصیب صاحبان آن کرده است. پیشرفت‌های این مرکز باعث شده است که مسئولان به فکر توسعه آن نیز بیفتند.

;

۳. ; ; ; ; ; ; ; ; Sturm, Ruger

زمینه فعالیت: اسلحه

درآمد: ۴۰۶ میلیون دلار

;

آمریکا با حدود ۳۰۰ میلیون اسلحه، کشورری است که بیشترین و سنگین‌ترین سلاح‌های دنیا را در اختیار دارد. درواقع این کشور را باید مسلح ترین کشور دنیا دانست. نوآوری ; شرکت Ruger در تولید سلاح‌های به‌روز و جدید از جمله شاخصه‌های این شرکت اسلحه‌سازی است. کمپانی کوچک اما میلیونی Ruger در ۱۲ ماه گذشته هشت سلاح جدید تولید و عرضه کرده است. آمارها نشان می دهند که سلاح‌های تازه تولید شده کمپانی Ruger بیش از ۳۸ درصد درآمد آن را تا ۳۰ ژوئن به خود اختصاص داده است.

;

۴. ; ; ; ; ; ; ; ; شرکت الکترونیکی IEC

زمینه فعالیت: تولید قطعات الکترونیکی

درآمد: ۱۴۳ میلیون دلار

;

این شرکت اگرچه قطعات الکتریکی تولید می‌کند اما باید گفت که قطعات تولیدی این کمپانی خاص هستند. محصولات IEC عبارتند از: تخته‌مدار برای هلی‌کوپترهای نظامی و سیستم‌های ترمز در سرعت بالا برای لوکوموتیوها. وقتی این شرکت در سال ۲۰۰۲ بزگترین مشتری خود را از دست داد و «دبلیو. باری ژیلبرت» که مدیرعامل آن بود نیز از سمت خود کناره گیری کرد، IEC تا مرز تعطیلی هم پیش رفت. با این حال پس از مدتی «ژیلبرت» با اختیاراتی بیش از پیش به کار بازگشت و فروش این شرکت نیز از سال ۲۰۰۴، بالغ بر ۳۵ درصد افزایش یافت.

;

۵. Questcor

زمینه فعالیت: بیوتکنولوژی

درآمد: ۳۴۴ میلیون دلار

;

داروی اصلی‌ای که این شرکت کوچک اما پردرآمد تولید می‌کند Acthar نام دارد و پزشکان آن را برای درمان بیماری‌های سیستم ایمنی و بیماری‌های التهابی تجویز می‌کنند. این شرکت اگرچه روندی صعودی را طی می‌کرد اما یک اظهارنظر از سوی یکی از مسئولان این شرکت باعث شد که Questcor از ۱۹ سپتامبر سقوطی ۴۸ درصدی را تجربه کند. این مسئول گفته بود که شرکت دارویی Questcor قصد دارد تولید این دارو را محدود کند.

;

۶. Cirrus Logic

زمینه فعالیت: تولید نیمه رساناها

درآمد: ۴۳۴ میلیون دلار

;

بیلان کاری این کمپانی نشان می‌دهد که شرکت «اپل» اصلی ترین مشتری Cirrus Logic است. در سال گذشته اپل به تنهایی ۶۲ درصد از تولیدات این شرکت را خریداری کرده است. این شرکت بیش از ۱۰۰۰ اختراع را به ثبت رسانده و ۷۰۰ محصول را نیز تولید کرده است. «جیسون روود» که اکنون مدیرعامل این کمپانی است در سال ۱۹۹۵، پس از اخذ مدرک دکترایش و به عنوان یک مهندس طراح به این شرکت پیوست.

;

۷. شرکت ; rue21

زمینه فعالیت: پوشاک نوجوانان

درآمد: ۸۲۲ میلیون دلار

;

این کمپانی ۸۴۳ شعبه در سراسر ایالات‌متحده دارد. اکثر شعبه‌های این شرکت در شهرهای بزرگ آمریکا واقع شده‌اند و رقیب چندان سرسختی نیز ندارند. شعبه‌های این کمپانی از طراحی خاصی سود می‌برند. مثلا یکی از مواردی که این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد این است که آنها هنگام امتحان‌ها لباس‌ها می‌توانند آهنگ موردعلاقه خود را گوش کنند. همچنین در هر شعبه مشاورانی حضور دارند که اطلاعاتی درمورد لباس نوجوانان در اختیار خریداران قرار داده و آنها را راهنمایی می‌کنند.

;

۸. Medifast

زمینه فعالیت: برنامه‌های رژیم غذایی

درآمد: ۳۲۸ میلیون دلار

;

«مایکل مک‌دونالد» در ماه فوریه و پس از فوت برادرش «برادلی» که ۱۳ سال زمامدار این شرکت بود ریاست Medifast را برعهده گرفت. «مارگریت شیتز»، خواهرزاده مایکل مک‌دونالد نیز به تازگی سمت سخنگویی این شرکت را برعهده گرفته است. این کمپانی محصولات رژیمی تولید می‌کند و از جمله برندهایی که به شدت موردعلاقه افراد چاق و پرخور است.

;

۹. IPG Photonics

زمینه فعالیت: فیبرهای نوری

درآمد: ۵۱۴ میلیون دلار

;

«والنتین گاپونتسف» مدیرعامل روس‌تبار این شرکت در سن ۵۱ سالگی IPG Photonics را در زیرزمین یکی از آزمایشگاه‌های موسسه «مهندسی رادیو» در نزدیکی مسکو راه‌اندازی کرد. این شرکت خیلی زود توانست به درآمدهای کلانی دست یابد و در نوع خود جریان ساز شود. ارزش این کمپانی اکنون ۱.۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود. «گاپونتسف» در سال ۱۹۹۸ شرکت پردرآمدش را به ایالت ماساچوست منتقل کرد.

;

۱۰. Allegiant Travel

زمینه فعالیت: ایرلاین

درآمد: ۸۴۳ میلیون دلار

;

مدیرعامل این شرکت هوایی پیش از این پایه‌گذار شرکت‌های هوایی « ValuJet» بوده است. ValuJet را سلف شرکت هوایی AirTran Airways می‌دانند. «موریس جی. گالاقار جی آر» مدیرعامل Allegiant Travel علاوه بر این جزو هیئت مدیره کمپانی «وست‌ایر» نیز بوده است. وی در سال ۲۰۰۱ به شرکت هوایی Allegiant پیوست. او اکنون مهم‌ترین سهامدار این شرکت هوایی است و ۲۰ درصد از سهام آن را در اختیار خود دارد که ارزش آن بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود



;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا