مسکن و ساختمان

معاون دیسپاچینگ توزیع برق نواحی استان تهران:

حتی اسکلت‌های مساجد پرند هم برق دارند

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق نواحی استان تهران در واکنش به خبر منتشر شده مبنی بر عدم برق رسانی به مساجد تازه ساخته شده شهر پرند، اظهار کرد:‌ به تمام مساجد پرند حتی دو مسجدی که در مرحله اسکلت سازی هستند و نیازی به برق ندارند، برق رسانی شده است.

بهنام بیات گفت: مسجد جامع پرند بیش از دو سال است که دایر است ومشکلی ندارد؛ شرکت عمران پرند چهار مسجد دیگر ساخته و یا درحال ساختن آن‌هاست که به تمامی این مساجد برق رسانی صورت گرفته است.

وی افزود: در یکی از چهار مسجد نماز اقامه می‌شود، یکی از مساجد بدون در و پنجره و به تبع بدون نمازگزار است ودو مسجد دیگر نیز در مرحله اسکلت هستند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق نواحی استان تهران با اشاره به تقاضای شرکت عمران پرند برای اخذ لوازم اندازه گیری و برق در چهار مسجد با تاکید بر بروز سوء تفاهم بین شرکت برق و شرکت عمران پرند، گفت: در بخشنامه‌ای که توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شد ذکر شده که برای مساجد در محدوده‌های گرمسیر برق سه فاز ۲۵ آمپر و برای مساجد در مناطق غیر گرمسیر برق تک فاز ۲۵ آمپر به صورت رایگان واگذار شود؛ منتهی درخواست شرکت عمران پرند برق سه فاز ۳۲ آمپر بود. با توجه به این که با ارائه گزارش توجیهی این کار شدنی بود، گفتیم که برق سه فاز ۳۲ آمپر نصب شود.

بیات با اشاره به بروز سو تفاهمی دیگر بین شرکت برق و شرکت عمران در زمینه نصب تابلو گفت: منطقه برق رباط کریم اعلام کرد که شرکت عمران، تابلو وسایل اندازه گیری به دیوار نصب کند تا لوازم اندازه گیری توسط شرکت برق به صورت رایگان نصب شود اما شرکت عمران این کار را انجام نداد و سو تفاهم‌های پیش‌ آمده باعث بروز تاخیر در کار شد.

وی افزود: روز چهارشنبه هفته گذشته ۴ تابلو به علاوه لوازم اندازه گیری اندازه برق سه فاز با وجود این که دو مسجد در مرحله اسکلت سازی هستند به صورت رایگان نصب شد و اکنون تمام مساجد برق دارند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق نواحی استان تهران در پاسخ به این پرسش که شرکت عمران ادعا می کند که سه مسجد که به مرحله بهره برداری رسیده برق ندارد، تاکید کرد: این ادعا بی انصافی است. دقیقا در مساجدی که گفته می‌شود برق ندارد، تابلو و کنتور نصب شده است. ممکن است سیم برق از طرف خود مسئولان به کنتور وصل نشده باشد و از طریق غیر متعارف برق مسجد وصل باشد ولی تابلو و لوازم اندازه گیری برق نصب شده است.

بیات با اشاره به این‌که حتی تابلوی برق که باید توسط متقاضی خریداری می‌شد توسط شرکت برق نصب شده است، گفت: با توجه به حسن نیتی که داشتیم گفتیم که نصب تابلو و لوازم اندازه گیری برق سه فاز ۳۲ آمپر انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در حالی که براساس قانون باید برق تک فاز ۲۵ آمپر به صورت رایگان نصب می‌شد چرا سه فاز ۳۲ آمپر نصب شده است، گفت: گویا مساجد چیلرهای سه فاز داشته‌اند به همین دلیل شرکت عمران درخواست برق سه فاز داشت، ما هم در پاسخ گفتیم که یک گزارش توجیهی تهیه شود و به هیات مدیره شرکت بدهند؛ تا در صورت تصویب برق ۳۲آمپر به صورت رایگان به مسجد تحویل داده شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق نواحی استان تهران افزود: درصورت شرایط استثنا با ارائه گزارش توجیهی برق سه فاز با قدرت بالاتر به صورت رایگان در اختیار مساجد، تکایا و اماکن مذهبی قرار داده می‌شود.

وی درباره تقسیم مسوولیت برق رسانی و سیم کشی بین شرکت برق و متقاضی اظهار کرد: مسوولیت برق رسانی تا مرحله نصب لوازم اندازه گیری بر عهده شرکت توزیع برق است، اما مسوولیت سیم کشی و وصل کابل پس از لوازم اندازه گیری با مشترک است چرا که ممکن است در صورت فعالیت و سیم کشی در ساختمان اگر برق را وصل کنیم، کسانی که در ساختمان هستند دچار برق گرفتگی شوند بنابراین براساس قانون کارهای بعد از لوازم اندازه گیری به عهده مشترکین است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق نواحی استان تهران با تاکید بر این‌که حتی در محل‌هایی که ساختمان‌ها در مرحله اسکلت هستند برق وجود دارد گفت: در شهر بزرگ پرند از لحاظ برق رسانی مشکلی نداریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا