مسکن و ساختمان

تصویب لایحه اجباری شدن بیمه منازل تا دو هفته

رییس کل بیمه مرکزی از تصویب لایحه اجباری شدن بیمه منازل تا دو هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پس از این مرحله قرار است این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح شود.

ˈسید محمد کریمیˈ اظهار داشت: بیمه مرکزی لایحه اجباری شدن بیمه منازل مسکونی را از سال های گذشته به مجلس ارایه کرد و کمیسیون های مربوطه مجلس هشتم نیز آن را تصویب کردند.

وی گفت: قرار بود این لایحه در صحن علنی نیز مطرح شود، اما این امر به دلیل پایان یافتن دوره مجلس هشتم به تعویق افتاد.

کریمی تصریح کرد: بر اساس قانون، این لایحه باید با آغاز فعالیت مجلس نهم به صورت مجدد در کمیسیون های مختلف مطرح می شد که در این راستا این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال نهایی شدن است.

وی اظهار داشت:‌ بیمه مرکزی در این لایحه پیشنهاد ایجاد صندوقی مستقل با حمایت دولت را ارایه کرده است، ضمن آن که بیمه منازل مسکونی باید ظرف دو تا سه سال اجباری شود.

وی با بیان آن که، ‌نمایندگان مجلس، سندیکای بیمه گران و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نقطه نظراتی را در این زمینه ارایه کرده اند، ‌گفت: هم اکنون در حال جمع بندی این نقطه نظرات هستیم.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بر اساس این لایحه برای خانه های مسکونی بیمه نامه صادر می شود و ارایه خدمات نیز منوط به ارایه بیمه نامه خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ حق بیمه این بیمه نامه حداقل خواهد بود تا همگان بتوانند از آن بهره مند شوند و در زمات بروز حوادث شرکت های بیمه ای به راحتی خسارت ها را پرداخت کنند.

کریمی با اشاره به زلزله آذربایجان غربی ‌گفت: منازل دارای بیمه نامه در این استان از یک تا ۲۰ میلیون تومان خسات دریافت کردند، ضمن آن که در شرکت های بیمه ای نیز برای سیل گلستان از ۹۰۰ هزار تومان تا ۴۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده اند، البته تنها ۱۰ تا ۱۲ منازل مسکونی در این استان ها بیمه شده بودند.

وی اظهار داشت: میانگین بیمه کل منازل مسکونی کشور ۱۰ درصد است که این میزان برای استان هایی نظیر تهران با توجه به شرایط آن، بسیار ناچیز است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا