مسکن و ساختمان

برکت مسکن مهر به خاطر بازگشت به گفتمان حضرت امام است

زیر راه و شهرسازی گفت: مسکن مهر یک کار انقلابی، اسلامی و انسانی است که دکتر احمدی نژاد انجام داده و برکت آن نیز به خاطر بازگشت به گفتمان حضرت امام خمینی (ره) است.

مهندس علی نیکزاد در نشست با مدیران استان بوشهر افزود: امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری دو هزار و ۶۵۰میلیارد ریال پروژه در حوزه بیمارستان، مسکن مهر، بزرگراه، راه روستایی و سالن تشریفات فرودگاه افتتاح شد.

وی با اشاره به این که امروز چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان بوشهر افتتاح شده است ، اظهارکرد: همچنین دولت ، ساخت ۷۲هزار واحد مسکونی را با اعتبار ۲۸هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه و آورده مردم در این استان آغاز کرده است.

نیکزاد اضافه کرد: تا قبل از دولت نهم ۱۱۷هزار واحد مسکونی در استان بوشهر وجود داشت که با ساخت ۷۲هزار واحد جدید ۶۳درصد نسبت به کل تاریخ این استان پروژه های مسکونی اجرا شده است.

وی گفت: تاقبل از سال جاری ۲۴هزار واحد مسکونی در استان بوشهر افتتاح شده است و امسال نیز ۳۴هزار واحد به این رقم افزوده می شود و مابقی نیز در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی ، ادامه داد: بیمارستان جدید بوشهر که از جمله مصوبات دور اول سفر استانی هیات دولت به این استان است با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال ساخته شده است و این درحالی است که هنوز بسیاری از پروژه های بیمارستانی که بین ۱۰تا ۱۵سال از ساخت آنها سپری می شود هنوز به اتمام نرسیده است .

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۷هزار و ۱۴۸کیلومتر راه روستایی و آسفالته در کشور وجود دارد و میزان برخورداری روستاهای بالای ۲۰خانوار از راه آسفالته ۶۵درصد است و این رقم در استان بوشهر ۸۰درصد است.

نیکزاد بیان کرد: امروز با افتتاح ۲۲کیلومتر راه روستایی ۱۰۰درصد راه های روستایی بالای ۵۰خانوار استان بوشهر آسفالت است و نخستین استانی است که به این شاخص دست یافته است.

وی گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی سرعت بخشی در اجرای بزرگراه برازجان- گناوه به هندیجان استان خوزستان است و در همین ارتباط از ۱۶۰کیلومتر طول این مسیر امروز با بهره برداری از بخشی از قطعه اول این بزرگراه به طول ۱۰کیلومتر در مجموع ۷۰کیلومتر از بزرگراه یاد شده زیر ترافیک رفته است.

نیکزاد اضافه کرد: در سفر هفته گذشته به استان بوشهر، مقرر شد برای تامین اعتبار این پروژه اوراق مشارکت به ارزش ۵۰۰میلیارد ریال از سوی سپاه پاسداران خریداری شود که در صورت تحقق این مهم این پروژه شریانی امسال یا نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا