مسکن و ساختمان

این یک خبر نیست؛

مسکن مهر دماوند آب ندارد

با وجود آنکه مسوولان وزارت راه و شهرسازی بر ایجاد امکانات در واحدهای مسکن مهر پیش از اسکان مردم تاکید داشته‌اند، در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است و اغلب مکان‌هائی که برای این امر در نظر گرفته شده است، مکان‌هائی فاقد منابع آبی مطمئن هستند.

روز گذشته سوار تاکسی و در حال نوشتن بودم که راننده، پس از رد و بدل چند سوال به این موضوع پی برد که با خبرنگار حوزه مسکن در حال گفتگو است. فارغ از اینکه چه مطالبی بین نگارنده و راننده رد وبدل شده است، باز شدن سر صحبت با راننده و درد دل‌های او، موجبات نوشتن این چند کلمه را (که البته خبر نیست)، به وجود آورد.

ابراهیمی راننده جوانی است که در آژانسی نزدیکی ساختمان صما، مشغول به کار است. او متقاضی مسکن مهر در دماوند بوده و به تازگی با پرداخت قسط آخر، سرجمع ۱۲ میلیون تومان برای تملک یک واحد ۷۵ متری پرداخت کرده است. به قول خودش با بدختی و هزار قرض و وام توانسته این مقدار پول را بپردازد شاید صاحب خانه شود!

وی می‌گوید: پروژه تقریبا رو به اتمام است اما زمان دقیقی برای تحویل آن اعلام نمی‌کنند. به همه جا هم سر زده‌ایم اما هر کسی چیزی می‌گوید وپاسخ پرتی می‌دهد. به ما گفته شده باید سایر واحدها در پروژه‌های دیگر نیز ساخته شود تا همه را یکجا تحویل دهیم.

ابراهیمی پاسخی از پیمانکار دریافت کرده که به او امید داده است تا خرداد سال آینده واحدش را تحویل می‌گیرد اما آن طور که نقل می‌کند فرماندار منطقه به موضوع دیگری معتقد و گفته است: بعید است پروژه در آن زمان تحویل شود و ممکن است تا سال بعد از آن نیز تحویل پروژه به تاخیر بیفتد!!؟

مطابق اطلاعی که ابراهیمی کسب کرده است، بی‌آبی و نبود سایر زیر ساخت‌ها در منطقه باعث تاخیر در تحویل پروژه شده است. همین امر باعث شده تا تعدادی از متقاضیان مسکن مهر حاضر باشند واحدها را به همین صورت(ناتمام) تحویل بگیرند. ابراهیمی به خبرنگار صما گفت: داریم له می‌شویم! حداقل کلید را بدهند تا وسایلمان را در خانه بگذاریم، خودمان جائی پیدا می‌کنیم تا چند ماه را سر کنیم.

وی معتقد است امروز فردا کردن مسوولان، بیشترین آسیب را به آنها رسانده است زیرا این آسیب، آسیب روانی است و موجب تسری یافتن مشکلات به دیگر شوون زندگی می‌شود!

به هر روی ; به نظر می‌رسد با وجود آنکه مسوولان وزارت راه و شهرسازی بر ایجاد امکانات در واحدهای مسکن مهر پیش از اسکان مردم تاکید داشته‌اند، در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده است و اغلب مکان‌هائی که برای این امر در نظر گرفته شده است، مکان‌هائی ; فاقد منابع آبی مطمئن هستند.

غیر از این، ظاهرا گازرسانی و سایر امکانات نیز با مشکل مواجه است ضمن اینکه پیمانکاران هم ادعای افزایش قیمت دارند. این درحالیست که وزیر راه و شهرسازی در ; آخرین بازدید خود از واحدهای مسکن مهر شمال شرق استان تهران، بر لزوم ایجاد امکانات مناسب پیش از اسکان متقاضیان این طرح تاکید کرده بود.




مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا