مسکن و ساختمان

بین شهرری و تهران چیز مخفیانه‌ای وجود دارد؟

درست ۱۱۳ روز از تصمیمی که در پی سفر استانی رییس‌جمهور به جنوب تهران، برای شهرری گرفته شد، می‌گذرد اما به‌رغم آنکه مقامات دولتی استان تهران تاکید می‌کنند این مصوبه هیچ اشکال قانونی ندارد و هیچ مانعی هم جلوی اجرای آن نیست، شهرری هنوز از تهران جدا نشده است.

دنیای اقتصاد – در این مدت تنها آثار این مصوبه به برخی شایعه‌ها و اظهارنظرهای تند و موضع‌گیری‌ها درباره اتفاقاتی که بعد از جدایی ری از تهران خواهد افتاد خلاصه شده که همین حواشی مصوبه به‌طور قطع در نحوه اداره شهر، تصمیم‌گیری‌های شهرداری بابت صدور مجوز ساخت‌وساز یا ارزش زمین و املاک منطقه تاثیرگذار بوده بدون آنکه اهالی شهرری طعم واقعی جدایی را چشیده باشند.
هیات دولت در ۳۱ تیرماه استقلال شهرری از تهران را تصویب کرد و در متن مصوبه قید کرد: برای شهرری «فرمانداری ‌ویژه» ایجاد شود و «شهرداری مستقل» راه‌اندازی شود.
اما هم‌اکنون قسمت دوم مصوبه که عملا استقلال شهرری منوط به آن است، اجرایی نشده است.
آیا توافق پشت‌پرده‌ای بین دولت و شهرداری‌تهران برسر فرجام مصوبه جدایی شهرری از پایتخت انجام شده است؟
چرا در حالی که مسوولان استانداری تهران پی‌درپی بر اجرای قریب‌الوقوع این مصوبه و حتی انتخاب‌شدن شهردار برای شهرری تاکید می‌کنند، شهرری هنوز به تهران چسبیده باقی مانده است؟
اخیرا اعلام شد مجمع نمایندگان تهران در مجلس در جلسه‌ای مشترک با نمایندگان دولت و شهرداری تصویب کردند که جدایی شهرری به بعد از انتخابات سال آینده موکول شود.
اما دیروز سخنگوی این مجمع اعلام کرده که توافق سه‌طرفه در این جلسه در حد توصیه بوده و تکلیف نبوده است.
با این حال با توجه به هشدارهایی که روزهای اول اعلام مصوبه دولت توسط برخی اعضای شورای‌شهر تهران مبنی بر تغییر یکباره و چندبرابری قیمت زمین و ملک در شهرری داده شد و از طرف دیگر نگرانی از محل دفن اموات و بازیافت زباله‌های شهر تهران با توجه به قرارگیری بهشت‌زهرا و مرکز بازیافت کهریزک در شهرری، می‌طلبد دولت صریح و بی‌پرده مصوبه خود را از بایگانی خارج کرده و آن را یا اجرا کند یا باطل سازد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا