مسکن و ساختمان

۲۰ نقطه تهران کاندید برای قبرستان

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه بهشت زهرا (س) تنها تا چند سال دیگر پاسخگوی نیاز تهران است و باید فکری به حال آرامستان جدید پایتخت کرد، گفت: ۲۰ کاندیدای احداث آرامستان، به ترتیب اولویت مشخص شده، اما هنوز بر سر هیچ‌یک توافق نشده است.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه یک شرکت مشاور مطالعات لازم برای احداث آرامستان جدید پایتخت را انجام داده است، گفت: مشاور ضمن مکان‌یابی اراضی که امکان تبدیل شدن به آرامستان را دارند، تا ۲۰ اولویت را در نقاط مختلف شهر به ترتیب معرفی کرده، اما هنوز بر سر احداث آرامستان در هیچ‌یک از این اولویت‌ها توافق نشده است.

وی با بیان اینکه احداث آرامستان جدید در تهران فعلا در دستور کار قرار ندارد، اظهار کرد: این مساله نیازمند همکاری مسوولان دولتی است. چراکه به هر حال بهشت زهرا (س) بیشتر از چند سال دیگر پاسخگوی نیاز تهران نخواهد بود و باید قبل از فرارسیدن آن زمان، فکری به حال آرامستان جدید پایتخت کرد. سخنگوی شورای‌شهر درباره نرخ‌های متفاوت قبور بهشت زهرا(س) اظهار کرد: اگر خانواده متوفی قصد دفن اموات خود در قطعه مشخصی را داشته باشند، طبیعی است که باید بهای آن را بپردازند و نمی‌توان انتظار داشت که سازمان بهشت زهرا (س) پولی بابت آن دریافت نکند. البته قیمت‌ها باید منطق داشته باشد که به همین خاطر تعرفه‌های قبور و خدمات گوناگون این سازمان پیش‌بینی شده و رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: در عین حال باید شرایط برای دفن امواتی که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های کفن و دفن را ندارند هم فراهم باشد که هم‌اکنون این خدمات به صورت رایگان برای این قبیل افراد ارائه می‌شود. سخنگوی شورای شهر تهران اعتقاد دارد که موضوع حاد و پیچیده‌ای در مورد میزان وجوه دریافتی سازمان بهشت زهرا (س) وجود ندارد.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا