مسکن و ساختمان

اعلام جزئیات ثبت‌نام طرح ترافیک: مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ آبان

همه متقاضیان درخواست طرح باید به سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir مراجعه کنند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اینترنتی آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ از امروز اول آبان ماه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد.

مهندس وحید نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سقف آرم‌های طرح ترافیک سال آینده همان ۹۸ هزار و ۲۰۰ فقره است گفت: در ۱۰ دقیقه اول بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کرده ‌اند.

وی ادامه داد: تمامی متقاضیان درخواست آرم اعم از حقیقی و حقوقی باید به سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir مراجعه و در بخش ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سالانه تقاضای خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پرداخت عوارض سالانه خودرو و داشتن معاینه فنی معتبر را از الزامات ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ عنوان کرد و گفت: در عین حال برگه معاینه فنی خودروها باید در زمان تحویل آرم طرح ترافیک، تا سال آینده اعتبار داشته باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است از سهمیه آرم‌های ارگان‌ها و نهادها کاسته شده و به تعداد مجوزهای روزانه و هفتگی آرم‌های طرح ترافیک افزوده شود.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ هزار فقره آرم طرح ترافیک به صورت روزانه و هفتگی توزیع می‌شود گفت:‌ خوشبختانه در سال جاری استقبال از صدور آرم‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی افزایش قابل توجهی داشته به شکلی که هم اکنون در حال رسیدن به سقف ۱۰ هزار فقره آرم هستیم.

وی در خصوص آرم طرح ترافیک خبرنگاران به ایسنا گفت: این افراد نیز باید با مراجعه به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران نسبت به ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سالانه در بخش حقیقی اقدام کنند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه سهمیه‌ آرم طرح ترافیک خبرنگاران مشخص شده است تاکید کرد: بزودی این سهمیه به رسانه‌های گروهی طی نامه‌ای ابلاغ می‌شود که آنها نیز می‌توانند افراد واجد شرایط را برای دریافت آرم طرح ترافیک معرفی کنند.

وی در خصوص سهمیه‌بگیران و دستگاه‌های دولتی نیز گفت: مکاتبات این بخش‌ها تنظیم شده و ظرف هفته آینده برای آنها ارسال می‌شود.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به آرم آژانس‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: بزودی در خصوص آژانس‌ها جلسه‌ای برگزار می‌شود و با توجه به سنوات قبلی در خصوص سهمیه آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی به سهمیه آرم طرح ترافیک وانت‌بارها اشاره کرد و گفت: وانت بارها نیز می‌توانند برای دریافت سهمیه آرم طرح ترافیک خود به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص قیمت آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ نیز گفت: لایحه قیمت این آرم‌ها تهیه شده و ظرف دو هفته آینده به شورای شهر تهران جهت تصمیم‌گیری نهایی ارسال می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌نتایج ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ و اسامی افراد واجد شرایط برای طی مراحل بعدی آذرماه از طریق سایت شهرداری تهران اعلام خواهد شد.

درخواست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران برای مراجعه هر چه سریعتر به مراکز معاینه فنی پیش از آغاز صف‌های این مراکز

به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز ثبت نام مجوز طرح ترافیک سال ۹۲ ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: با توجه به این که داشتن برگه معاینه فنی معتبر از الزامات دریافت آرم طرح ترافیک است لذا پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شمار خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی خودروها افزایش یابد.

مراکز معاینه فنی آماده ارائه خدمات روزانه ۵ هزار دستگاه خودرو در تمامی نقاط تهران است، هر چند از آغاز سال جاری تا کنون حدود ۲۵۵ هزار دستگاه خودرو برای انجام معاینه فنی اقدام کرده‌اند ولی پیش‌بینی می‌شود با شروع ثبت نام مجوز طرح ترافیک و تشدید آلودگی هوا مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی به یکباره افزایش چشمگیری پیدا کند از این رو به شهروندان توصیه می شود در این روزها که مراکز معاینه فنی خلوت بوده و حداکثر زمان لازم برای اخذ برگه معاینه فنی کمتر از ۱۰دقیقه است به این مراکز مراجعه کرده و نسبت به انجام وظیفه شهروندی خود در جهت کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد اقدام کنند تا گرفتار صف‌های طولانی روزهای پایانی اتمام مهلت ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ نشوند.

مراکز معاینه فنی خودروهای تهران همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۶:۱۵ و روزهای پنجشنبه نیز تا ساعت ۱۳ ظهر باز می باشند و تنها دو مرکز معاینه فنی بیهقی و الغدیر روزهای جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند و متناسب با افزایش مراجعات ، آمادگی افزایش ساعت کار خود را دارند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا