مسکن و ساختمان

تفاوت قیمت خودرو در بازار و نمایندگی چقدر است؟

قیمت ماکسیما در نمایندگی‌ها به ۸۹ میلیون تومان رسیده ولی قیمت رسمی آن ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

;در هفته‌ای که گذشت با ادامه توقف عرضه بسیاری از خودروها از سوی خودروسازان داخلی روند افزایشی قیمت برخی از خودروها با شیب ملایمی ادامه یافت. در این شرایط خریداران نیز با وسواس بیش‌تری نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا قیمت خودروی سایپا ۱۱۱ به حدود ۱۳ میلیون تومان رسیده است البته این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو حدود ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سایپا ۱۳۱ SL نیز به حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۳۱ SX نیز به حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته در حالیکه قیمت مصوب ۱۳۱ SL معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و ۱۳۱ SX نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان است.

خودروی تیبا نیز در حالی به قیمت حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی این خودرو ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز در حالی به قیمت حدود ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

قیمت مگان ۲۰۰۰ اتومات نیز در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود ۶۰ میلیون تومان رسیده در حالیکه قیمت رسمی این خودرو ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

قیمت ماکسیما نیز در حالی در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود ۸۹ میلیون تومان افزایش یافته که قیمت رسمی این خودرو ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در این شرایط برخی نمایندگی‌های فروش قیمت تیانا را نیز بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ذکر می‌کنند. البته قیمت رسمی این خودرو حدود ۸۰ میلیون تومان است.

اما در گروه محصولات ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ همچنان افزایش یافته و به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده است این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۹ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است. قیمت مدل تیپ ۶ این خودرو نیز در حالی به حدود ۴۱ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن حدود ۲۵ میلیون تومان است.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در مدل V9 آن به حدود ۴۱ میلیون تومان رسیده در حالیکه قیمت رسمی این خودرو ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز در حالی به حدود ۳۱ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی آن ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

تندر ۹۰ ایران خودرو نیز در مدل E1 به قیمت حدود ۲۲ میلیون تومان و مدل E2 نیز ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالیکه قیمت رسمی تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E2 نیز ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تومان است البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز در حالی به حدود ۲۹ میلیون تومان رسیده که قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۳ میلیون تومان است.

سمند نیز در حالی در مدل EF7 آن به قیمت به حدود ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود که قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۱ میلیون تومان است.

البته قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به توقف عرضه و عدم نظارت‌ها با درصدی نوسان و تفاوت در نمایندگی‌های فروش مختلف همراه است.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا