مسکن و ساختمان

جذب دوبرابری انرژی پاک ممکن شد؛

ساخت پنل‌های خورشیدی با برگ اسفناج

با به کاربرد پروتئین خالص در برگ اسفناج می‌توان قدرت جذب انرژی خورشیدی را تا بیش از دو برابر افزایش داد و از ۱۰۰ درصد انرژی موجود در سلول‌های خورشیدی برای تولید انرژی الکتریکی بهره‌مند شد.

گروه بین‌الملل- محققان دانشگاه وندربیلت در ایالت نشویل امریکا معتقدند انواع گیاهان و سبزیجات خوراکی یا غیرخوراکی از قدرت و ظرفیت بالایی در جذب انرژی خورشیدی برخوردارند که باید از آن نهایت بهره را برد. در واقع این گیاهان ارتباطی مستقیم با منابع انرژی پاک محیط اطراف خود همچون خورشید، باد و آب برقرار می‌کنند و به سرعت انرژی درونی آن ها را جذب خواهند کرد.

پروتئین موجود در اسفناج قدرت جذب بالایی برای بیوهیبریدهای موجود در سلول‌های خورشیدی دارد و به نسبت سایر پنل‌های خورشیدی معمولی تا بیش از دو برابر انرژی طبیعی تولید می‌کند. همچنین ورقه سیلیکون یکی از مهم‌ترین عوامل برای افزایش کارآیی برگ‌های ; اسفناج است که در تولید پنل‌های خورشیدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محققان دانشگاه وندربیلت برآورد کرده‌اند که پنل‌های خورشیدی تولید شده با برگ‌های اسفناج حدود یک‌سوم ارزان‌تر از هزینه ساخت پنل‌های خورشیدی معمولی است و تولید انبوه آن ها در کاهش قیمت پنل‌ها و گسترش نصب آن ها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری نقش موثری را ایفا می‌کند.
نصب پنل‌های خورشیدی با استفاده از برگ‌های اسفناج در پاکسازی هوای داخلی و محیط خارجی ساختمان بسیار مفید خواهد بود و طول‌عمر آن را نیز افزایش می‌دهد.

این پنل‌های خورشیدی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و به راحتی در بدنه خارجی ساختمان، بالکن، پنجره و سقف‌ها قابل نصب هستند.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا