مسکن و ساختمان

طلا در التهاب انتخابات آمریکا/ثبت پایین ترین قیمت ۵۰ روزگذشته

رییس بانک مرکزی آمریکا و وزیر دارایی این کشور از حضور در کابینه بعدی اوباما انصراف دادند.
کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا قرار است امروز(چهارشنبه) بیانیه خود را در خصوص اعمال سیاستهای انبساطی جدید برای رشد اقتصاد این کشور منتشر کند

جلسه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که بازار در التهاب نتایج آن است، روز گذشته برگزار شده و نتایج این نشست نیز به طور رسمی امشب منتشر خواهد شد.
با پایان نزول قیمت طلا در بازارهای جهانی و شروع روند صعودی بهای اونس از ظهر امروز به نظر می رسید که نتایج جلسه روز گذشته به کام سرمایه گذاران در بازار طلا شده باشد.
در حالی که هر اونس طلا در آغاز معاملات صبح امروز تا ۱۷۰۶ دلار کاهش یافت، با نزدیک شدن به نیم روز چهارشنبه این نرخ به ۱۷۱۲ دلار نزدیک شد ولی سپس با طرح گمانه های منفی بار دیگر قیمت طلا کاهش یافت.
نرخ امروز صبح طلا پایین ترین قیمت ثبت شده در معاملات طلا از هفته اول ماه گذشته میلادی(سپتامبر) تاکنون بوده است.
;با این وجود برخی کارشناسان معتقدند، با توجه به انتظار سرمایه گذاران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اونس جهانی طلا در این مدت در محدوده کنونی مبادله خواهد شد. چرا که ادامه اعمال سیاست های انبساطی از سوی دولت آمریکا منوط به مشخص شدن نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکاست. حتی در صورتی که اوباما در کاخ سفید ماندنی شود، انتقادهای میت رامنی در جریان مبارزات انتخاباتی از سیاست های انبساطی او که گفته می شود منجر به افزایش نرخ تورم شده، شاید موجب تغییر سیاست های اقتصادی آمریکا شود. در همین حال گفته می شود برنانکی، رییس فعلی بانک مرکزی آمریکا، قصد بر جدایی از دولت اوباما کرده است.
فردی که طراح سیاست های انبساطی قلمداد می شود. البته دوره ریاست برنانکه در فدرال رزرو آمریکا ژانویه ۲۰۱۴ میلادی به پایان خواهد رسید. همچنین وزیر دارایی اوباما نیز اعلام کرده که در دولت آتی او حضور نخواهد داشت.


مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا