مسکن و ساختمان

تولید سه درصد کل کانی‌های غیرفلزی دنیا در لرستان

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد، گفت: سه درصد کل کانی‌های غیرفلزی دنیا در لرستان تولید می‌شود.

;

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه لرستان،”مهدی پازوکی” در جمع مسوولین شهرستان بروجرد، افزود: در تولید علم، ایران در سطح جهان رتبه اول را دارد اما در بین ۱۴۷ کشور دنیا در تبدیل علم به صنعت رتبه ۱۳۰ را داشته که نشان می‌دهد در این حوزه کم کار شده است.

وی اظهار کرد: در دهه ۷۰ تعداد مقالات ISI در ایران ۲۰۰ مقاله بود اما در دهه ۸۰ تعداد مقالات ISI به ۲۳ هزار مقاله رسید این نشان می‌دهد که توان این را داشته که در بخش‌های علمی کار شود اما در تبدیل آن به طور جدی وارد نشده‌ایم.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد، تصریح کرد: قدمت صنعت در استان به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش می‌رسد و سه درصد کل کانی‌های غیر فلزی دنیا را لرستان تولید می‌کند، پست‌ترین کانی غیر فلزی در استان لرستان سنگ گوهره است.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها در این حوزه ورود پیدا کنند، افزود: باید دانشگاهها از پایان نامه‌ها و مقالات کاغذی بیرون بیایند و دانشجویان به صورت عملی وارد کار شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار دکترا و ۱۵ هزار دانشجوی مقطع دکترا داشته که اگر برای هر مشکلی متخصص آن مسئله ورود پیدا کند قطعا مشکلات به این شکل نخواهد بود.

مهدی پازوکی اضافه کرد: کره جنوبی هفت درصد مساحت کل کشور را دارد اما درآمد حاصل از فروش فناوری آن برابر ۴.۲ درآمد حاصل از فروش نفت است.

پازوکی اضافه کرد: باید صنعت کور و نابه جا را شناخت و اصلاح کرد که در این زمینه نقش استاندارد حائز اهمیت است. ;



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا