مسکن و ساختمان

ارزش تولیدات صادراتی فولاد، آلومینیوم و سنگ آهن ۵۷۱ میلیون دلار

تهران – بررسی جداول عملکرد واحد های تحت پوشش ˈایمیدروˈ نشان می دهد که طی شش ماهه نخست سال جاری ارزش تولیدات صادراتی فولاد ، آلومینیوم و سنگ آهن به ۵۷۱ میلیون دلار رسید .

;

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از اطلاعات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) حاکی است : طی دوره فروردین لغایت شهریورماه ۱۳۹۱ تولیدات صادراتی فولاد به ارزش ۳۰۷ میلیون دلار به ترتیب از نظر ارزش و وزن با رشد ۱۴ و ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته مواجه شد و بیشترین سهم در بین اقلام صادراتی واحد های تحت پوشش ایمیدرو را به خود اختصاص داد .

اطلاعات موجود نشان می دهد با وجود رشد صادرات تولیدات فولادی در مدت شش ماهه نخست سال جاری ، صدور فولاد خام با هدف جلوگیری از خام‌فروشی با کاهش ۷۹ درصدی در مقایسه با شش ماهه اول سال ۱۳۹۰ روبه رو شد.

همچنین دربخش آلومینیوم نیز ۷۸ هزار تن صادرات به ارزش ۱۸۸ میلیون دلار صورت گرفت و در بین کارخانه های تولید کننده آلومینیوم ، شرکت ایرالکو ( اراک ) با صادرات ۳۶ هزار و ۶۰۰ تن آلومینیوم، رشدی ۲۳ درصدی نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته داشت و المهدی (بندرعباس ) با ۴۱ هزار تن صادرات در این بخش رتبه نخست را به خود اختصاص داد .

از سوی دیگر در زمینه سنگ آهن نیز حدود ۶۳۳ هزار تن ماده معدنی به ارزش ۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به خارج از کشور صادر شد.

برپایه این اطلاعات در بخش فروش تولیدات فولادی کشور در فصول بهار و تابستان شاهد رشد ۴۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بودیم که نشانه دوران رونق در این بخش محسوب می شود .

طی دوره این گزارش ، بیش از ۷۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال فولاد خام و تولیدات مربوطه روانه بازار داخلی شد.

همچنین شرکت‌های آلومینیومی کشور نیز دراین مدت ۳۶۶ میلیارد تومان از تولیدات خود در بازار داخلی به فروش رساندند که رشد ۱۸ درصدی را در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته نشان داد.

از سوی دیگر در بخش سنگ آهن طی دوره این گزارش نیز ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن سنگ آهن به ارزش ۷۲۳ میلیارد تومان در داخل کشور به فروش رسید.

علاوه براین ۴۱۳ هزار تن ذغال‌سنگ به ارزش ۷۳ میلیارد تومان هم دربازار داخلی فروخته شد.

اطلاعات ایمیدرو حاکی است ، در شش ماهه نخست سال جاری شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت‌های تولید کننده سیمان نیز صدها میلیون دلار صادرات به منطقه و جهان داشته‌اند.



مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا