مسکن و ساختمان

سخنگوي شهرداري‌تهران خبر داد

ساخت‌وساز بانک‌مرکزی در اراضی عباس‌آباد

ساخت‌وساز در یکی از اراضی وسیع سبز در تهران بدون دریافت پروانه‌ساختمانی، واکنش رییس نهاد نظارت برعملکرد شهرداری‌ را برانگیخت و در عین حال منجر به پاسخگویی سخنگوی‌ شهرداری در این ارتباط شد.

;دو روز پیش مهدی چمران، رییس شورای‌شهر تهران، به احداث یک برج تجاری-‌اداری ۲۷ طبقه –در حالیکه گفته می‌شود ساخت‌وساز بیش از ۱۲ طبقه در تهران ممنوع است!- در تپه‌های عباس‌آباد (نزدیک محل استقرار ستاد مرکزی وزارت راه‌وشهرسازی) اعتراض کرد و به «ایسنا» گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، اراضی عباس‌آباد تنها به کاربری فرهنگی و گردشگری اختصاص دارد و به همین خاطر شورای شهر با احداث ساختمان تجاری- اداری ۲۷ طبقه در اراضی عباس‌آباد مخالف است و برای جلوگیری از آن پیگیری لازم را انجام می‌دهد. چمران در عین حال گفته بود: برای احداث این برج، هنوز پروانه ساختمانی صادر نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما) در پی اعتراض رییس شورای‌‌شهر تهران به برج‌سازی در تپه‌های عباس‌آباد، روز گذشته سخنگوی شهرداری‌تهران اعلام کرد: اگر شورای عالی شهرسازی در مورد ساخت برج ۲۷ طبقه در عباس‌آباد نظر دیگری داشته باشد، تبعا با همین رویکرد در قبال این ساخت و ساز اقدامات لازم انجام خواهد شد اما ساخت این برج منطبق با ضوابط طرح جامع این اراضی است.

محمدهادی ایازی در عین حال گفت: یکی از ساخت‌وسازهای تجاری -اداری در اراضی عباس‌آباد که اخیرا مجوز آن صادر شده، متعلق به بانک مرکزی است و مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا