مسکن و ساختمان

مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

جریمه‌ بدهی‌ کارفرمایان به تأمین اجتماعی بخشیده می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وارد گود شده و بخشنامه ای صادر کرده است که با عمل به آن جریمه دیرکرد پرداخت بدهی کارفرمایان بخشیده خواهد شد.

;

گروه گزارش: بدهی کارفرمایان ; در قالب تعهدات بیمه ای، گاهی مشکلاتی پیش روی کارفرمایان صنعت ساختمان و دیگر کارفرمایان قرار می دهد. البته مشکلات بیمه ای در مسکن مهر که معرفیت ویژه ای نزد کارفرمایان صنعت ساختمان (انبوه سازان و پیمانکاران) دارد اما آنچه به تازگی و ; در اوایل مهرماه سال جاری مطرح شده، خیلی به مسکن مهر ارتباطی ندارد. در این فقره ظاهرا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وارد گود شده و بخشنامه ای صادر کرده است که با عمل به آن جریمه دیرکرد پرداخت بدهی کارفرمایان بخشیده خواهد شد. ; از متن بخشنامه چنین برنمی آید که بین کارفرمایان بخش های مختلف، چه ساختمانی باشد و چه غیر ساختمانی، تفاوتی قائل شده باشند!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما) سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌ی شماره ۶۰۴۰/۹۱/۱۰۰۰ مورخ ۴ مهر ۱۳۹۱ دستور العمل اجرایی بخشودگی جرائیم بدهی‌های قطعی تا اسفند ماه ۱۳۹۰ کارفرمایان بدهکار به این سازمان را در اختیار شعب این تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های مربوطه قرار داده است.

روابط عمومی این سازمان نیز گزارشی تهیه کرده و نکات مهم و کلیدی این بخشنامه را منتشر کرده است. روابط عمومی تامین اجتماعی در گزارش خود به نقل از سعید مرتضوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، درباره بخشودگی جرائم بیمه‌ای نوشته است: تصویب بخشودگی جرائم، اقدامی ارزشمند در حمایت از بخش تولید کشور محسوب می‌شود و این امر حمایت از تولید و کاهش قیمت تمام شده را به دنبال دارد و زمینه‌ساز رونق اقتصادی است.

مرتضوی از کارفرمایان دعوت کرد که از فرصت فراهم شده به نحو مطلوب استفاده کنند و با مراجعه به واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی از مزایای درنظر گرفته شده براساس این قانون بهره‌مند شوند.

وی استفاده از مزایای مربوط به این قانون را نیازمند پرداخت و یا تعیین تکلیف اصل حق‌بیمه کارفرمایان مدیون تا پایان آذر سال‌جاری عنوان کرد و گفت:‌ درصورتی که کارفرمایان یادشده درخواست کتبی مبنی بر پرداخت بدهی‌های معوقه قطعی بابت حق‌بیمه و بیمه بیکاری لغایت اسفند ۱۳۹۰ کارگاه خود را به سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه و مبلغ مربوطه را تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ پرداخت کنند از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: چنانچه کارفرمایان یادشده قادر به پرداخت یک جای بدهی‌های قطعی معوقه لغایت اسفند ۹۰ نباشند، می‌توانند درخواست کتبی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰/۹/۹۱ مبنی بر تقسیط بدهی کارگاه به شعبه تأمین‌اجتماعی ارائه و ثبت دفتر کنند که در این صورت به ازای هر ماه مشمول ۱۰ درصد کاهش بخشودگی می‌شوند.

مرتضوی نحوه محاسبه بخشودگی به ازای هر ماه ۱۰ درصد را به این شرح تشریح کرد:

  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۰/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۸۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۱/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۷۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۰/۱۲/۹۱ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۶۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • همچنین درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۱/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۵۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۲/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۴۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۳/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۳۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۴/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۲۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.
  • درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر تا ۳۱/۵/۹۲ در اقساط ماهیانه از تاریخ توافق با سازمان از ۱۰ درصد بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا