مسکن و ساختمان

اعتراض مسافران در راه مانده به ضعف راهداری

دریغ از حتی یک نفر امدادگر!

صما- بارش برف در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو باز هم برای مردم به ویژه مسافرانی که در حال حرکت به سوی اصفهان بودند، مشکل ساز شد.

بارش برف در محدوه ۳۵ ; کیلومتری بعد از دلیجان به سمت اصفهان که از شب گذشته آغاز شد، موجب گردید که مسافران از ساعت ۹ شب گذشته تا ۱۰ صبح امروز در این مسیر برف زده محاصره شوند و شب گذشته را بدون دسترسی به هیچ گونه مواد غذایی و امکانات رفاهی در سرما سپری کنند.

این در حالی است که به گفته مسافران در راه مانده، بارش برف در این گردنه سنگین نبوده و حداکثر ارتفاع برف به بیش از ۲۰ سانتی متر تجاوز نمی کرد. به طوری که صبح امروز برف های این منطقه آب شد و اتومبیل ها امکان حرکت پیدا کردند.

اسحاقی، از مسافران در راه مانده در گفت و گو با خبرنگار صما، با بیان این مطلب اظهار داشت: به دلیل نبود حتی یک نفر امدادگر از هلال احمر و پلیس راهور، بازگشایی جاده درنهایت صبح امروز توسط خود مسافران انجام گرفت و خودروهای شخصی و اتوبوس ها توانستند به مسیر خود ادامه دهند.

به گفته اسحاقی، بروز چنین مشکلی در این گردنه کوچک درمقایسه با گردنه های بزرگ شمال و غرب کشور بسیار عجیب به نظر می رسد و نکته جالب توجه این است که مسافران در راه مانده بارها در مدت زمان توف که بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید با راهداری اصفهان تماس گرفتند اما هیچ فرد پاسخگویی برای این تماس ها وجود نداشت.

وی در حالی این اظهارات را مطرح می کند که مرتضی مرادی‌پور، مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به فارس گفته است: با بارش برف و کولاک از روز گذشته تردد در مسیرهای منتهی به استان اصفهان و برخی مسیرهای استان مرکزی با مشکل مواجه شد تا حدی‌که ۱۷ هزار نفر از ساعت ۱۰ شب گذشته تا صبح امروز در مسیر میمه به دلیجان در راه مانده بودند و امدادگران هلال احمر، به ۲۰ هزار نفر از هموطنان که در جاده‌های ۵ استان گرفتار شده بودند امدادرسانی کردند.

بر اساس این گزارش، نمونه مشابه این مشکل حدود یک ماه پیش نیز در بارش سنگین برف در بهمن ماه اتفاق افتاد و ضعف در حوزه راهداری موضوعی بود که مورد انتقاد مردم و کارشناسان قرار گرفت. به طوری که بسیاری از مسیرها به ویژه در مناطق شمالی کشور با مشکل عدم دسترسی مواجه بودند و راه های ارتباطی آنها مسدود شده یا دچار اختلال بود و مسئولان مربوطه نیز در این میان درخصوص وضعیت راه های ارتباطی اظهار بی اطلاعی می کردند یا حتی پاسخگو نبودند.

بنابراین به نظر می رسد که حل این بحران در گرو تمرکز و اعمال نظارت و کنترل بیشتر بر روی این موضوع از سوی نهادهای ذی ربط به ویژه وزارت راه ; و شهرسازی است.

انتهای پیام/ ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

کد خبر:۰۲۲۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا