مسکن و ساختمان

رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی در گفت و گو با «صما»:

فاز جدیدی از ارجاع کار نظارت در تبریز اجرا می شود

رییس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی در مورد اقدامات انجام شده در این سازمان در سال ۹۲ گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و شهرداری مقرر شد در سال جاری کنترل طراحی و نظارت به طور کلی از طریق این سازمان انجام شود.

بهرام چاوشی در گفت و گو با خبرنگار «صما» اظهار داشت: در سال ۹۱ در شهر تبریز اجرای مقررات ملی ساختمان برای ساختمان های بیش از شش طبقه توسط سازمان نظام مهندسی کنترل می شد و برای ساختمان های کمتر از شش طبقه این امر از طریق شهرداری انجام می شد که با تفاهم نامه مذکور این موارد یکپارچه شد و موفقیت بزرگی برای سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی در زمینه اشتغال زایی و ارتقای کیفیت کارها بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص نظام نامه ارجاع کار نظارت گفت: البته در این سازمان با وجود تیم های مختلف، کنترل ها به صورت صددرصد انجام می شود و تمامی پرونده های ارسال شده به سازمان از طریق واحد کنترل طراحی و نظارت ارزیابی شده و پس از گزارش و تایید ناظران اجازه ادامه عملیات داده می شود.

چاوشی با اشاره به اینکه برای سال آینده اقدامات بسیاری در دستور کار این سازمان است، تصریح کرد: نظام نامه ارجاع کار نظارت در شهر تبریز هنوز اجرایی نشده و برنامه ما این است که از اول فروردین ماه ۹۳ ارجاع کار در این شهر نیز آغاز شود.

وی اضافه کرد: بخش دوم نظام نامه ارجاع کار نظارت ساختمان که بیشتر شامل واحدهای حقوقی است، نیز از هفته آینده در شهر تبریز اجرایی خواهد شد.

چاوشی اظهار داشت: در زمینه یکپارچگی کارها نیز اخیرا توافقاتی با شهرداری ها انجام شده و قرار بر این است که فقط صدور پروانه و نهایتا پایان کار از طریق شهرداری ها انجام شود و مابقی کارها از صفر تا ۱۰۰ از طریق سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی انجام شود.

وی در ادامه افزود: در همین رابطه در حال گسترش دفاتر سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی هستیم و مقرر شده با گسترش کمی، اقداماتی در این زمینه انجام شود.

رییس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص شناسنامه فنی ملکی ساختمان گفت: در استان آذربایجان شرقی از سال ۸۸ شناسنامه فنی ملکی ساختمان اجرایی شده و در حال حاضر در کلیه شهرهای استان اجرا می شود.

چاوشی خاطرنشان کرد: در شهر تبریز برای ساختمان هایی که دارای مجری ذی صلاح هستند، شناسنامه فنی ملکی صادر می شود که مجریان در ساختمان های بیش از شش طبقه حضور دارند و اگر میزان طبقات برای صدور این سند کاهش بیابد، به موفقیت های بیشتری در زمینه اجرای شناسنامه فنی ملکی دست خواهیم یافت.

رییس سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی گفت: در شهر تبریز سالانه حدود ۶ میلیون مترمربع پروانه و مجوز ساخت و ساز صادر می شود که بالغ بر ۵ هزار پرونده است.

انتهای پیام/

کد خبر: ; ۰۲۲۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا