آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در دزفول / پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر ایذه
رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در این شهرستان خبر داد.
منصور نظریان در این باره گفت: یکی از این پروژه ها مربوط به تعمیرات اساسی
نردههای پل حمیدآباد دزفول به طول ۳۰۰ و عرض هشت متر است که با اعتبار سه میلیارد
ریال از هفته گذشته آغاز شده است.
وی زمان پایان پروژه را دو ماه دیگر اعلام کرده و توضیح داد: با توجه
به این که ۴۰ سال از زمان ساخت پل حمیدآباد می گذرد نرده های این پل ضعیف و فرسوده
شده و باید تعویض شود.
نظریان در ادامه گفت: از آنجایی که این پل تنها پل ارتباطی
دزفول – شوش برای تسهیل تردد وسایط نقلیه سنگین و سبک به شمار می رود، تعمیرات
اساسی آن ضروری بوده و باید مقاومت بیشتری داشته باشد.
این مقام مسئول نصب گاردریل در محور دزفول – شوشتر به طول ۳.۵کیلومتر
را پروژه دیگر این اداره اعلام کرده و گفت: این پروژه نیز با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰میلیون
ریال تا دو ماه آینده به پایان می رسد. رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول افزود:
عملیات لکه گیری هندسی جاده آوج – سیاه منصور هم به حجم پنج هزار متر مربع و
اعتبار سه میلیارد ریال به پایان رسیده است.
در خبری دیگرحمدالله قاسمی رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه از
احداث تقاطع غیر هم سطح در سه راه جاده ناشلیل ایذه _ اهواز خبر داده و گفت: اجرای
این پروژه ۱۰
میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تأمین در مدتی ۱۱ ماهه به پایان
خواهد رسید.
وی اضافه کرد : ایجاد تقاطع غیر همسطح بلوطک شیخان از دیگر پروژه های
اجرایی ما برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات است که مبلغ ۱۰ میلیارد ریال
برای اجرا نیاز دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه در خصوص پیشرفت پروژه مسکن مهر در این
شهرستان نیز گفت: سایت اول مسکن مهر ایذه دارای ۴۴۰ واحد و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد
بوده و سایت دوم آن نیز دارای ۲۰۸ واحد با پیشرفت ۷۸ درصدی است.
رضا شیخ پور رئیس اداره راه و شهرسازی امیدیه همچنین در خبری دیگر از
برقراری راه دسترسی روستا های شهرستان امیدیه به راههای اصلی این شهرستان خبر داده
و گفت: در مجموع ۱۸۷کیلومتر راه روستایی در امیدیه وجود دارد که از این میزان به
غیر از ۱۷کیلومتر مابقی راه ها آسفالته است.
شیخ پور
در ادامه گفت:
مجموع اعتبار پرداختی بخش راه امیدیه ۹۰۰میلیون ریال بوده در حالی که
برای ساخت یک کیلومتر راه ۱۰میلیارد ریال مورد نیاز است .
وی در این باره اضافه کرد: برای آسفالت راه های روستایی باقی مانده در
مجموع ۲۰میلیارد ریال مورد نیاز است که برای شروع در سال جاری به سه میلیارد ریال
نیاز مبرم وجود دارد.
شیخ پور همچنین در پایان از نصب تابلوهای هشدار دهنده در پیچ های
خطرناک راه ارتباطی امیدیه – ماهشهر خبر داده و افزود: در مجموع ۲۲تابلو فسفری
بزرگ برای تقاطع ها و پیچ های خطرناک در راه های روستایی و راه اصلی امیدیه در نظر
گرفته شده که تاکنون ۶ تابلو در سه پیچ خطرناک نصب شده است.
امیدیه از شهرهای جنوب شرق خوزستان بوده و جاده ماهشهر – امیدیه
محور مواصلاتی انتقال کالاهای بندر امام به استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس
محسوب می شود.