مسکن و ساختمان

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در دزفول / پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر ایذه

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در این شهرستان خبر داد.

منصور نظریان در این باره گفت: یکی از این پروژه ها مربوط به تعمیرات اساسی
نرده‌های پل حمیدآباد دزفول به طول ۳۰۰ و عرض هشت متر است که با اعتبار سه میلیارد
ریال از هفته گذشته آغاز شده است
.

وی زمان پایان پروژه را دو ماه دیگر اعلام کرده و توضیح داد: با توجه
به این که ۴۰ سال از زمان ساخت پل حمیدآباد می گذرد نرده های این پل ضعیف و فرسوده
شده و باید تعویض شود
.

نظریان در ادامه گفت: از آنجایی که این پل تنها پل ارتباطی
دزفول – شوش برای تسهیل تردد وسایط نقلیه سنگین و سبک به شمار می رود، تعمیرات
اساسی آن ضروری بوده و باید مقاومت بیشتری داشته باشد
.

این مقام مسئول نصب گاردریل در محور دزفول – شوشتر به طول ۳.۵کیلومتر
را پروژه دیگر این اداره اعلام کرده و گفت: این پروژه نیز با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰میلیون
ریال تا دو ماه آینده به پایان می رسد. رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول افزود:
عملیات لکه گیری هندسی جاده آوج – سیاه منصور هم به حجم پنج هزار متر مربع و
اعتبار سه میلیارد ریال به پایان رسیده است
.

در خبری دیگرحمدالله قاسمی رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه از
احداث تقاطع غیر هم سطح در سه راه جاده ناشلیل ایذه _ اهواز خبر داده و گفت: اجرای
این پروژه ۱۰

میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تأمین در مدتی ۱۱ ماهه به پایان
خواهد رسید
.

وی اضافه کرد : ایجاد تقاطع غیر همسطح بلوطک شیخان از دیگر پروژه های
اجرایی ما برای رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات است که مبلغ ۱۰ میلیارد ریال
برای اجرا نیاز دارد
.

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه در خصوص پیشرفت پروژه مسکن مهر در این
شهرستان نیز گفت: سایت اول مسکن مهر ایذه دارای ۴۴۰ واحد و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد
بوده و سایت دوم آن نیز دارای ۲۰۸ واحد با پیشرفت ۷۸ درصدی است
.

رضا شیخ پور رئیس اداره راه و شهرسازی امیدیه همچنین در خبری دیگر از
برقراری راه دسترسی روستا های شهرستان امیدیه به راههای اصلی این شهرستان خبر داده
و گفت: در مجموع ۱۸۷کیلومتر راه روستایی در امیدیه وجود دارد که از این میزان به
غیر از ۱۷کیلومتر مابقی راه ها آسفالته است
.

شیخ پور
در ادامه گفت
:
مجموع اعتبار پرداختی بخش راه امیدیه ۹۰۰میلیون ریال بوده در حالی که
برای ساخت یک کیلومتر راه ۱۰میلیارد ریال مورد نیاز است
.

وی در این باره اضافه کرد: برای آسفالت راه های روستایی باقی مانده در
مجموع ۲۰میلیارد ریال مورد نیاز است که برای شروع در سال جاری به سه میلیارد ریال
نیاز مبرم وجود دارد
.

شیخ پور همچنین در پایان از نصب تابلوهای هشدار دهنده در پیچ های
خطرناک راه ارتباطی امیدیه – ماهشهر خبر داده و افزود: در مجموع ۲۲تابلو فسفری
بزرگ برای تقاطع ها و پیچ های خطرناک در راه های روستایی و راه اصلی امیدیه در نظر
گرفته شده که تاکنون ۶ تابلو در سه پیچ خطرناک نصب شده است
.

امیدیه از شهرهای جنوب شرق خوزستان بوده و جاده ماهشهرامیدیه
محور مواصلاتی انتقال کالاهای بندر امام به استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس
محسوب می شود
.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا