مسکن و ساختمان

دستور توقف تغییر کاربری مسکونی به تجاری در پرند صادر شد

مدیر عامل شهر جدید پرند دستور توقف ساخت یک مجتمع تجاری که مجوز آن بدون رعایت ضوابط بالادست توسط کمیسیون ماده ۵ تنظیم شده بود را صادر کرد.

تسنیم: به نقل از روابط­ عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند، باران هاشم­‌زهی مدیرعامل شهر جدید پرند در نامه­‌ای به شهردار پرند، با اشاره به اینکه مجوز احداث مجتمع تجاری ۴طبقه واقع در فاز۳ این شهر بواسطه تغییر کاربری قطعات مسکونی صادر شده است، این مجوز را مغایر اصول و مقررات طرح جامع شهر جدید پرند عنوان کرد و خواستار توقف عملیات ساخت آن شد.

هاشم­‌زهی با یادآوری این موضوع که در جلسات کمیسیون ماده۵، حضور نماینده شرکت عمران شهر جدید پرند ضروری است، اعلام کرد: کمیسیون ماده۵ در جلسه­ای که نماینده شرکت عمران در آن حضور نداشته است نسبت به تغییر کاربری زمین برای ساخت این مجتمع اقدام کرده و لذا مصوبات این جلسه مورد تایید نیست و از اجرای آن تا اطلاع ثانوی باید جلوگیری به عمل بیاید.

;

در این زمینه محمد زرندی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شرکت عمران شهر جدید پرند نیز گفت:کمیسیون ماده۵ شهر پرند برخلاف طرح جامع این شهر، کاربری ۹قطعه مسکونی از مجموعه باغ­‌ویلاها در شمال فاز۳ پرند را تغییر داده و مجوز احداث هایپرمارکت (مجتمع تجاری) را روی این قطعات در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع با تراکم ۴طبقه (شامل ۲طبقه منفی و ۲ طبقه در ارتفاع) صادر کرده است.

;

زرندی تصریح کرد: در طرح جامع شهر جدید پرند، محل ساخت این مجتمع تجاری جزو پهنه مسکونی تعریف شده و کمیسیون ماده۵ در یک جلسه و بدون هماهنگی و اطلاع شرکت عمران نمی­تواند کاربری یک یا چند قطعه زمین را تغییر دهد.

;

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شرکت عمران شهر جدید پرند با انتقاد از رویه­ای که در کمیسیون­های ماده۵ برای دور زدن مقررات صریح طرح­های جامع شهری باب شده است، افزود: اخیراً در پرند شاهد هستیم حیات خانه­های ویلایی را هم تغییر کاربری می­دهند و برای آن جرایم ریالی در کمیسیون ماده ۱۰۰ تعیین و دریافت می­کنند در حالیکه چنین تخلف ساختمانی در حیطه جریمه مالی نمی‌گنجد.

;

زرندی با اشاره به اینکه گزارش احداث مجتمع تجاری در زمین­های مسکونی شهر جدید پرند و مجوزی که برای این منظور در کمیسیون ماده۵ صادر شده است را به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارایه کرده­ایم، گفت: دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به صراحت بر هماهنگی کمیسیون ماده۵ با شرکت عمران شهرهای جدید قبل از تشکیل جلسات و حضور نماینده شهرهای جدید در این جلسات تاکید کرده است.

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا