مسکن و ساختمان

نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن بافت فرسوده

مدیر عامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران از پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن در بافت های فرسوده خبر داد و گفت: ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده در ۴۹۵ شهر شناسایی و تاکنون ۱۰ درصد این بافت ها نوسازی شده است.


محمد سعید ایزدی با بیان این که بانک مرکزی امسال در مجموع برای نوسازی ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات می دهد، افزود: بخشنامه پرداخت این تسهیلات به ۶ بانک ابلاغ شده است که برخی بانک ها در تأمین آن مشکل دارند. وی گفت: وام نوسازی بافت های فرسوده ۲۵ میلیون تومان است که تلاش می کنیم به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهیم.
دوره بازپرداخت تسهیلات بافت های فرسوده، ۱۲ساله و نرخ سود ان در دوره فروش اقساطی ، ۱۵ درصد و در قراردادهای مشارکت مدنی،۲۰ درصد بدون احتساب سود سپرده گذاری است. ایزدی گفت: براساس برنامه پنجم دولت سالانه باید ۱۰ درصد از بافت های فرسوده را نوسازی کند که البته از برنامه عقب هستیم.
وی افزود: سیاست های ما تشویقی و مبتنی بر مشارکت های مردمی است و دستگاه های متولی بافت های فرسوده هم پای کار آمده اند. ایزدی گفت: در سال های اخیر برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ، وام مسکن مهر پرداخت شده که ۴۰ هزار واحد آن باقی مانده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد. وی افزود: محور کار در نوسازی بافت های فرسوده ، مشارکت مردمی است.

;

;

منبع=مرکزی خبر

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا