مسکن و ساختمان

رییس مرکز تحقیقات بتن در گفتگو با صما مطرح کرد:

کیفیت در سرعت ساخت گم شده است

رییس مرکز تحقیقات بتن با اشاره به اینکه استانداردهای تولید بتن در کشور به روز و جهانی است گفت: علیرغم اینکه استانداردهای ملی ما در بخش تولید، صنایع و ماشین آلات مربوط به صنعت بتن مطابق با استانداردهای جهانی است، اما در سرعت ساخت و سازهای کشور، کیفیت از بین رفته است.

مصطفی احمدوند در گفت و گو با خبرنگار صما با بیان این مطلب افزود: با وجود دسترسی به استانداردهای به روز، در امر اجرا ضعف هایی وجود دارد و دلیل آن نیز این است که پس از انقلاب اسلامی، به دلیل ساخت و سازهای گسترده و سریع، کیفیت ساخت و سازها کاهش یافت.

وی با انتقاد از این روند در صنعت ساختمان کشور تصریح کرد: متاسفانه پس از انقلاب کیفیت ساخت و سازهای ما رشدی نداشته و صرفا شاهد ساخت و سازهای سریع در حجم گسترده اما بدون کیفیت بوده ایم و تجربه نیز نشان می دهد که در سرعت ساخت، کیفیت از بین می رود.

احمدوند صنعتی سازی ساختمان را از راه های موثر برای توسعه بخش ساختمان دانست و اظهار داشت: البته این امر به معنای نقض صنعتی سازی نیست. اما با توجه به اینکه نمی توان یک شبه به صنعتی سازی ساختمان دست یافت، در مقایسه با کشورهای دیگر ما در این زمینه بسیار عقب مانده ایم و نتوانسته ایم به نقطه مطلوب در مسیر صنعتی سازی دست پیدا کنیم.

این کارشناس بتن با تاکید بر اینکه صنعتی سازی ساختمان نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم می باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه در تمامی نقاط دنیا ساخت و سازها به دلیل تنوع بالای فناوری ها به پراکندگی زیادی دچار شده است گفت: باید در راستای گسترش صنعتی سازی اقدامات موثری انجام دهیم و در این زمینه بخش خصوصی و دانشگاه ها و مراکز علمی نقش مهم و موثری می توانند ایفا کنند.

احمدوند همچنین خواستار تربیت نیروهای انسانی ماهر در صنعت ساختمان شد و گفت: تاکنون دانشگاه ها و مراکز علمی در بخش تولید علم در کشور خوب کار کرده اند و به جرات می توان گفت که حتی در مقایسه با اساتید خارجی، اساتید داخلی از نظر علمی در سطح بالاتری هستند. لذا در بخش آموزش نیروی انسانی باید عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بین تمامی کشورهای مسلمان، ایران تنها کشوری است که موفق به ساخت سازه رصدخانه نجومی بتنی شده و این به منزله گامی بلند در این صنعت محسوب می شود.

انتهای پیام/

;کد خبر: ۰۲۲۴

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا