شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

ساخت خانه های 25 متری مورد توجه دولت نیست

هادی‌عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی: نیازی به حضور پیمانکاران چینی در بخش مسکن نداریم

  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور چینی ها در عرصه ساخت و ساز ایران بیان داشت: در کشور پیمانکار به اندازه کافی داریم و غنی هستیم. بر این اساس نیازی به حضور پیمانکاران چینی در بخش مسکن نداریم ولی سرمایه گذاری در این عرصه را حمایت میکنیم.

به گزارش صما: هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به مطرح شدن موضوع مسکن‌های کوچک مقیاس در کشور، گفت: در قانون اساسی طی سه اصل به مسکن پرداخته شده است و مباحثی همچون مسکن متناسب با نیاز، خانواده‌محوری و تحکیم بنیان خانواده در آن اهمیت دارد.

عباسی اصل تاکید کرد: به اعتقاد ما مسکن خوابگاه نیست، بلکه محلی برای تحکیم بنیان و رشد خانواده است.

نباید فراموش کرد که ایران کشوری پهناور است و باید بتوانیم زمین را با تامین خدمات در اختیار مردم قرار دهیم؛ بر این اساس از طرح‌هایی همچون ساخت خانه‌های ۲۵ متری به هیچ عنوان استقبال نمی‌کنیم و آن در شان مردم ایران نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه احداث شهرک‌های جدید در تهران در دستور کار است، بیان داشت: ساخت حداقل پنج شهرک جدید را در تهران پیگیری خواهیم کرد.

همچنین وی از تفاهم با ۲۰۰ هزار واحد صنعتی برای در اختیار گذاشتن زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی و ساخت صنعت شهرها خبر داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا