مسکن و ساختمان

معاون وزیر راه و شهرسازی

یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر ایران در حال اجرا است

وضعیت ناحیه مسکن
  • ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در جلسه شورای مسکن که در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، به وضعیت ناحیه مسکن اشاره کرد. او اعلام کرد که در حال حاضر تعداد یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا و احداث قرار دارند.

مالکی بیان کرد: “وضعیت مسکن در کل کشور به دلیل کم‌کاری‌های گذشته به حالت مطلوبی نرسیده است.” او اظهار داشت که در زمان آغاز دوره حکومت سیزدهم، برای ۱۰۰ هزار خانواری که درخواست شرکت در طرح اقدام ملی مسکن داشتند، زمین مناسب موجود نبود. با این حال، دولت توانست ۳۸ هزار هکتار زمین را برای این منظور فراهم آورد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز اعلام کرد که در طول این طرح، ۱۸ شهرک مصوب در کشور به وجود آمده و ۵۲ هزار هکتار زمین جهت اجرای این پروژه‌ها تأمین شده است.
مالکی در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: “۵۲ هزار نفر از مردم این استان به دلیل نداشتن مسکن با مشکل روبرو هستند.” وی از تلاش دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مسکن در این منطقه خبر داد و افزود: “در دو سال گذشته، دولت سعی بسیاری در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن کرده است و ما معتقدیم که می‌توانیم مشکلات این طرح را در استان نیز حل کنیم.”
در مورد پروژه‌های اجرایی در شهر یاسوج، مالکی اظهار کرد: “تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در راستای حل مشکلات این پروژه همکاری کنند و به نحو امکان تسریع در اجرای آن کمک کنند.” وی از هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها در حل مشکلات شهر یاسوج خواست.
مالکی همچنین به ۱۱۰۰ پروژه آماده‌سازی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و اعلام کرد که ۱۰۰ همت برای این پروژه‌ها مختص شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا