مسکن و ساختمان

دولت از وعده‌های خود در ساخت مسکن عقب‌نشینی نکرده است

منصوری: هر جا احساس کنیم ساخت ۴ میلیون مسکن امکان‌پذیر نیست صادقانه به مردم می‌گوییم

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برای تحقق وعده‌ی خود محکم پای‌کار هستیم و هر جا احساس کردیم ساخت ۴ میلیون امکان‌پذیر نیست صادقانه به مردم می‌گوییم. فرآیند و فرمول ساخت مسکن برای کشور محقق شده و در این حوزه کار ما رو به جلو است.
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی در پاسخ به سوالات دانشجویان که در حوزه‌های مختلف سیاسی، اظهار داشت: دولت آقای رئیسی از وقتی پای‌کار آمد تصمیم به کار جهادی و شبانه‌روزی شد. در این زمینه باید نگاه تحلیلی به دو دولت بررسی شوند؛ دولتی که بر اجرای حکمرانی اسلامی معتقد است و دولتی که چنین دیدگاهی نداشت. در این میان رویکرد دولت خدمتگزار در مقابل منت‌گذار غیره نیز قابل مقایسه است‌. ما دولت سیزدهم را دولت اقدام و عمل در مقابلِ دولتِ وعده و ادعا می‌دانیم.
وی با اشاره به اینکه خود را متعهد به عمل به وعده‌ها می‌دانیم، گفت: دولت پشت عاج نشینی و میزنشین نیستیم و با نگاه و دستور دولت میزخدمت را به جمع مردم بردیم. سلک ما جهادگرانه با روحیه شور و نشاط است در مقابل دولت خسته‌ی پا در گل که حال اداره مجموعه خود را نداشت.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به وضعیت کشور در آغاز به‌کار دولت سیزدهم گفت: در شهریور ۱۴۰۰ حدود ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه داشتیم و با ۱۵ هزار میلیاردتومان بدهی دولت در حوزه اوراق مشارکت روبرو بودیم. هم‌چنین کشته شدن روزانه ۷۰۰ نفر در کرونا مسئله مهمی بود؛ موضوع کرونا فقط یک موضوع بهداشتی نبود و مشکلات دیگری را در این حوزه برای کشور ایجاد شده بود.
منصوری گفت: آن‌زمان دغدغه پرداخت حقوق‌ها را در کشور وجود داشت و ذخیره کالای اساسی نیز بسیار کم بود. سرپرست بانک‌مرکزی آقای کمیجانی اعلام کرده بود که باید منتظر تورم سه‌رقمی باشید زیرا با کسری بودجه شدید روبرو بودیم. هم‌چنین نرخ رشد نقدینگی کشور ۴۲ درصد بود و حال‌اینکه امروز به ۲۶ درصد رسیده است.
وی گفت: گله‌ی درست از دولت، درباره‌ی معیشت و سفره مردم است؛ سیاست‌های دولت در اقتصاد کلان اثر گذاشته اما در اقتصاد خرد هنوز اثرگذار نبوده ولی رو به بهبود است و معتقدیم که شرایط بهتر می‌شود.

دولت از وعده‌های خود در ساخت مسکن عقب‌نشینی نکرده است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در حوزه مسکن با کسری شدید در ساخت مسکن در ۸ سال گذشته روبرو بودیم، اظهار داشت: دولت قبل معتقد به ساخت مسکن نبود. طبق برآوردها در کشور به سالی یک میلیون مسکن نیاز داریم که اگر تولید نشود، عقب می‌افتیم. ما در وعده‌هامان عقب‌نشینی نکردیم و اگر سالی یک میلیون ساخته نشود کسری مسکن بیشتر خواهد شد‌.‌
منصوری گفت: متعهد به ساخت ۴ میلیون مسکن هستیم، تمهیدات این مسئله زمان بُرد‌ زیرا در تهیه زمین و تدارکات مالی با مشکلاتی مواجه شدیم. در حال حاضر، عملیات ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و ان شالله در پایان کار دولت وعده دولت محقق می‌شود.
وی اضافه کرد: فرآیندها در این زمینه فرآیند خوبی است و مشکلات کشور در حوزه املاک، مستغلات و مسکن ریشه‌یابی شده و درصدد رفع آن هستیم.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در همین‌باره گفت: بهترین جا برای نوسازی بخش‌های فرسوده است؛ ساخت ۲۴۰ هزار واحد مسکونی از دولت‌های قبل برجای مانده بود که ۱۰۷ هزار واحد آن را تحویل دادیم‌. ما برای تحقق وعده‌ی خود محکم پای‌کار هستیم و هر جا احساس کردیم ساخت ۴ میلیون امکان‌پذیر نیست صادقانه به مردم می‌گوییم. فرآیند و فرمول ساخت مسکن برای کشور محقق شده و در این حوزه کار ما رو به جلو است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا