مسکن و ساختمان

شناسایی ۶ هزار خانه خالی در پردیس

خلیل محبت‌خواه – مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، در خصوص آمار خانه‌های خالی این شهر و شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و فاقد مجوز اعلام کرده که ۱۱۶ بنگاه معاملات املاک غیرمجاز شناسایی شده و به گفته وی، ۵۶ تعداد از این بنگاه‌ها پلمپ قطعی شده است و به سایر بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز اخطار داده شده تا نسبت به اخذ مجوز و فعالیت‌های مجاز اقدام کنند.
محبت‌خواه توضیح داد: بنگاه‌های مشاور املاکی وجود داشت که بالای یکصد واحد و حتی تا ۳۰۰ واحد در اختیار داشت که جمع کردن این بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز سبب افت و ریزش قیمت‌های مسکن در شهر جدید پردیس شد.
وی افزود: آمار‌ها حاکی است که بین ۱۰ تا ۳۰ درصد در پردیس کاهش قیمت مسکن داشتیم و با تحویل واحد‌های جدید و تعطیلی کارگزاری در پردیس شاهد کاهش قیمت در پردیس خواهیم بود.
وی توضیح داد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خالی در شهر جدید پردیس شناسایی و به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شد. همچنین به‌تازگی نیز یک‌هزار و ۵۰۰ واحد خالی جدید شناسایی شد که به‌زودی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.
او همچنین از معرفی ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و افزود: تا کنون ۵۰۰ خانه خالی وارد بازار مسکن شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا