دانشنامه ساخت و ساز

همه چیز برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

همین که در جستجوی چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل هستید؛ یعنی با چالش ایجاد فضای کافی با نحوه بهترین روش چیدمان رو به رو شده اید. چیدن مبلمان بزرگ در اتاق کوچک یک دغدغه همیشگی است. فضای پذیرایی مستطیل در اکثر آپارتمان های کوچک دیده می شود و چیدمان در این فضا کمی دشوار است. ما در ادامه این مطلب می خواهیم به بهترین روش برای چیدمان و نکات طلایی چیدمان مبل بپردازیم پس با ما همراه باشید.

طراحان دکوراسیون داخلی چند نکته طلایی را در چیدمان رعایت می کنند که بهتر است شما هم از آن اطلاع داشته باشید؛ قبل از اینکه چیدمان و سبک و مدل مبلمان را انتخاب کنند ابتدا فضا را در نظر می گیرند و بر اساس فضای موجود چیدمان را پیشنهاد می دهند. یکی از بهترین مبل ها برای پذیرایی مستطیل شکل مبل ال و مبلمان راحتی کم جا هست، این سبک از مبلمان برای پذیرایی که فضای کمی برای چیدمان می دهد کاربرد دارد.

بهترین مدل چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

وقتی صحبت از پذیرایی و اتاق مستطیل برای چیدمان به میان می آید؛ یعنی طول فضا بیشتر از عرض آن است و همیشه چالش رفت و آمد و فضای آزاد را به دنبال دارد. اگر اصول چیدمان پذیرایی مستطیل شکل را ندانید فضای چیدمان شده شلوغ و باریک به نظر خواهد رسید؛ بنابراین نکات زیر در چیدمان می تواند به شما کمک کند.

  1. در صورتی که از قبل مبلمان را خریداری کرده اید و می خواهید در فضای مستطیل شکل بچینید بهترین روش این است که طول فضا را به چند قسمت تقسیم کنید و در طول فضا مبلمان را پخش کنید در این روش نیاز به رعایت اصول خاصی نیست.
  2. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم مبل ال یکی از بهترین مبل ها برای پذیرایی مستطیل شکل است، در این روش اگر فضای مستطیلی دارید و می خواهید مبل خریداری کنید به سراغ مبلمان ال بروید. این سبک مبلمان فضای کافی برای رفت و آمد و چیدن سایر وسایل به شما خواهد داد.
  3. اگر می خواهید از سبک های دیگر مبلمان خریداری کنید و به هر دلیلی مبل ال انتخاب شما نیست بهتر است به سراغ مبل هایی بروید که عرض کمتری دارند و به عنوان مبلمان کم جا شناخته می شوند. ظریف و کم جا بودن مبل به معنای غیر کاربردی بودن آن نیست. بهترین چیدمان برای این نوع مبلمان این است که فضایی را برای نشیمن انتخاب کنید و اگر میز نهارخوری نیز دارید می توانید میز را در قسمت کناری نزدیک به فضای آشپزخانه بچینید و مبل سه نفره را در فضای طولی و مبل های کوچک تر را در فضای عرضی اتاق قرار دهید.

انتخاب مبلمان راحتی مناسب پذیرایی مستطیل

همان طور که خودتان نیز می‌دانید هر مبلی را نمی توان برای پذیرایی های مستطیل انتخاب کرد. مبلمان بزرگ و کلاسیک یا مبل های سلطنتی به هیچ عنوان مناسب فضای کم جا نیستند و باید فضای بزرگی را در اختیار داشته باشید، البته اگر طول پذیرایی بزرگ اما مستطیلی است می توان چند دست مبلمان برای آن خریداری کرد.

در بین انواع سبک های مبلمان، بهترین سبک مبلمان ال و مبلمان فانتزی و کوچک هستند این نوع مبلمان را مخصوص فضاهای کم جا تعریف کرده اند می توانید یک ست مبلمان کم جا را در کنار دو مبل تک نفره خاص برای چیدمان انتخاب کنید.

مبل های بزرگ مثل مبل سه نفره را در قسمت طولی اتاق قرار دهید و سایر مبلمان را در کنار آن دیزاین کنید. در کنار مبلمان فضای آزاد قرار دهید. میز جلو مبلی فانتزی کوچک که مناسب مبل خریداری شده باشد را می توانید برای ست کردن انتخاب کنید.

نکات چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مستطیل  

  1. فضا را به دو بخش برای انواع استفاده ای که مد نظر دارید تقسیم کنید.
  2. برای هر یک از چیدمانی که مد نظر دارید نقطه کانونی انتخاب کنید.
  3. تردد به هر دو فضا باید راحت باشد؛ بنابراین نباید دو دست سبب شلوغ شدن فضا شود و فاصله کافی بین مبلمان باشد.
  4. فاصله هر مبل با مبل کناری باید کاملاً رعایت شود.
  5. مبل ها باید از دیوار نیز فاصله داشته باشند.
  6. یکی از فضاهای موجود را برای تی وی روم انتخاب کنید و فاصله مبل از تلویزیون را رعایت کنید، همچنین مبلمان باید در فاصله مناسب از تلویزیون قرار گیرند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع مبلمان شیک و مدرن، لطفا با مجموعه ما در تماس باشید. کارشناسان فروش ما با توجه به سبک دکوراسیون و طراحی داخلی مورد نظرتان، بهترین گزینه های مبلمان را با بهترین کیفیت و قیمت به شما پیشنهاد خواهند داد. ما در مبلمان مونیکا چوب سعی داریم با شناخت نیازهای مشتریانمان، بهترین و مناسب ترین مبلمان را برای فضای زندگی آنها انتخاب کنیم. در انتظار تماس شما هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا