مسکن و ساختمان

دردیدار هیات مدیره نظام مهندسی اصفهان با استاندار مطرح شد:

جلوگیری از فرصت‌سوزی، اصفهان را به جایگاه واقعی خود می رساند

در نخستین دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با استاندار این استان ابتدا پزشکی به معرفی اعضای هیأت مدیره حاضر در جلسه پرداخت و استاندار نیز با بیان اینکه اگر فرصت‎سوزی ها و تنگ نظری ها کنار گذاشته شود، اصفهان می‎تواند جایگاه گذشته خود را به عنوان استانی همواره بالنده در سطح کشور به دست آورد.

به گزارش صما، رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با اشاره اجمالی به جایگاه سازمان نظام مهندسی در ساخت و ساز استان و لزوم ایجاد وحدت رویه و همافزایی در فضای ساخت و ساز فیما بین دستگاههای مرتبط با این امر اظهار داشتند : اگر سطوح ارائه خدمات مهندسی را در دنیا به شش سطح تقسیم نماییم. در حال حاضر روند کیفی ارائه این خدمات به پروژههای مردمی و پروژههای دولتی به زحمت به سطح سه میرسد.

وی در ادمه افزود: باید توجه داشت این موضوع نه به دلیل عدم توانمندی و سطح دانش فنی مهندسان و نه به دلیل عدم وجود قوانین و توجیه فنی و اقتصادی پروژهها، بلکه تنها بدلیل عدم اجرای صحیح قانون و مقررات در این زمینه، سطح ارائه خدمات مهندسی را پایین آورده است.

پزشکی گفت:باید به همراه پیادهسازی قانون با آموزش کافی الفبای بینالمللی ارائه خدمات مهندسی به جامعه مهندسی کشور پیاده گردد.

صما

رییس سازمان نظام مهندسی با اشاره به تصویب قانون نظام مهندسی در سال ۷۴ و قانونمند شدن امر ساخت و ساز براساس مقررات ملی ساختمان، لزوم همکاری دستگاهها در این خصوص را یادآور شدند و اظهار داشت: بدون هماهنگی لازم فیمابین دستگاههای اجرایی و نظارتی اجرای دقیق این مقررات امکان پذیر نخواهد بود.

وی اهداف کوتاه مدت سازمان نظام مهندسی را در راستای ارتقای خدمات مهندسی در استان اصفهان را این گونه بر شمرد: شفافسازی و حذف هرگونه واسطهگری،اجرایی شدن مجریان ذیصلاح و شناسنامه فنی ملکی ساختمان ،که مرجعی برای ارزشگذاری بر املاک بوده و امروزه به یک نیاز تبدیل شده است ، لزوم پیادهسازی و اجباری ساختن استفاده از خدمات مهندسان نقشهبردار در اجرای ساختمان ها،استفاده از خدمات مهندسان شهرساز درمباحث شهرسازی شهرها از جمله مهم ترین اهداف کوتاه مدت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان است.

همچنین استاندار اصفهان نیزبا اشاره به چالش های پیش روی حوزه ساخت و ساز گفت: در حال حاضر ساخت و سازها در تمام کشور به نوعی دچار چالشهای جدی شده است و این موضوع قطعاً میبایست در فضایی دوستانه و آرام به سمت و سوی هماهنگ شدن پیش رود.

زرگرپور در خصوص لزوم احیای نقش هیأت چهار نفره در رفع مشکلات و ارتقای خدمات مهندسی تأکید کرد و گفت مشخصاً در این هیأت حضور خواهد یافت تا مسائل حل و فصل شود.

وی در رابطه با رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها و نیز رعایت ساخت و سازهای خارج از محدوده شهرها هشدار داد و یادآور شد: اگر فرصتسوزیها و تنگ نظریها کنار گذاشته شود، اصفهان میتواند جایگاه گذشته خود را به عنوان استانی همواره بالنده در سطح کشور به دست آورد.

انتهای پیام/

کدخبر:۰۲۲۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا