مسکن و ساختمان

در دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان:

پنل تخصصی پروژه متاورس و ترسیم آینده نو برای معماران برگزار شد

پنل تخصصی پروژه متاورس و ترسیم آینده برای معماران با حضور محمد سیمری معمار در دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان، اول تیرماه  برگزار شد.

در ابتدای پنل سیمری گفت:کُپ یک نشست تغییرات اقلیمی است و ۲۷ امین دوره آن سال ۲۰۲۲ برگزار شد. در این اجلاس وزیر امور خارجه توالو که کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است اعلام کرد که ما به زودی وارد متاورس می شویم. قرار است این کشور را در دنیای مجازی بازآفرینی کنیم. به این دلیل که تغییرات اقلیمی سبب می شودسطح آب بالا  آید و این کشور  زیر آب می رود. ۵ هزار نفر جمعیت آن به کشورهای دیگر می بروند و فقط فرهنگ و سنتمان را به صورت دیجیتال نگه می داریم. در آینده شاهد شکل گیری ملت های متاورس خواهیم بود. البته دوبی نیز درباره متاورس شدن اطلاع داده است.

متاورس یک جهان فراتر است که به زمان و مکان وابسته نیست و آنلاین است و مردم می توانند در این جهان کار کنند و از طریق آواتار باهم ارتباط برقرار می کنند. ولی در ادامه واقعیت مجازی و افزوده را توضیح داد و بیان کرد: واقعیت مجازی یک هدست است که روی صورت خود می گذارید و وارد یک دنیای مجازی می شوید، واقعیت افزوده هم عینکی است که وقتی روی صورت شما قرار می گیرد؛ از طریق آن می توانید آیتم های مجازی را به دنیای فیزیکی اضافه کنید. به استفاده این دو باهم واقعیت ترکیبی گفته می شود.

معماری از روزی که انسان دنبال فضای امن بوده بوجود آمده است. معمارها مکان های مختلف را برای فضای واقعی طراحی می کنند در دنیای متاورس که تعامل مهم است افراد وارد یک دیالوگ و ارتباط مجازی می شوند و برای این ملاقات نیاز به طراحی فضاهای مجازی دارند و معماری چون شکل دهنده به فضاست مهم می شود. وقتی طرحی برای فضای واقعی طراحی می شود مسائل زیادی پیش روی معمار است از قوانین گرفته تا بودجه و مسائلی که حین اجرا پیش می آید؛ اما در دنیای متاورس تنها مانع معماران زمانی است که خلاقیت شما متوقف می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا