مسکن و ساختمان

در مراسم اختتامیه نمایشگاه راه و شهرسازی مطرح شد:

استمداد وزیر راه و شهرسازی از متخصصان بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش مسکن به پروژه مسکن مهر ختم نمی شود، اظهار داشت: نظام حوزه مسکن باید به گونه ای طراحی شود که طبقه متوسط برای خرید یک واحد مسکونی بتوانند بخش قابل توجهی از بانک ها تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار «صما»، عباس آخوندی در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی با بیان مطلب فوق افزود: باید زمینه ای فراهم شود که حجم معاملات مسکن افزایش پیدا کند و با فعال شدن این صنعت بسترهای اشتغال زایی فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اولین مفهوم آزادی این است که شهروندان آزاد باشند معماری واحدهای مسکونی خود را مطابق با سلایق شخصی گزینش کنند ،تاکید کرد: وظیفه دولت این است که امکانات خانه سازی را برای مردم فراهم کند و مردم به دلخواه خود ساخت و ساز کنند.

وی در ادامه اظهارات خود همچنین افزود: همانطور که بارها عنوان کرده ام دولت می بایست کمترین مداخله را در حوزه بخش خصوصی داشته باشد و وظیفه دولت صرفا به رفع موانع و گرفتاری محدود می شود.

آخوندی با بیان اینکه ایجاد یک نظام قابل اعتماد و قابل اتکا برای بخش خصوصی سبب بالندگی و توسعه این بخش می شود خاطرنشان ساخت: وظیفه دولت ایجاد تسهیلات برای مبادله با جهان و افزایش قدرت رقابت پذیری بخش خصوصی و بنگاه ها در سطح جهان است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در بخشی از حوزه ها دچار بدآموزی شده ایم تصریح کرد: دولت می بایست فضای مساعد برای فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی با طرح این سوال مگر دولت چقدر توان مدیریت در پروژه های عمرانی دارد خطاب به بخش خصوصی گفت: حوزه های مختلف شامل دریا، جاده، هوایی و… برای سرمایه گذاری و تجارت در اختیار شما و دولت به دنبال آن است که بخش خصوصی در این پرژه ها سرمایه گذاری کند.

آخوندی با تاکید بر اینکه تمامی فرصت های سرمایه گذاری در اختیار بخش خصوصی است، گفت: به سادگی می گویم ظرفیت و قدرت دولت یک صدم توان بخش خصوصی نیست و دولت هیچ ادعایی در این زمینه ندارد.

وی تعریف دولت به عنوان متولی تمامی امور را تصور نادرستی قلمداد کرد که به گفته وی عامل عقب ماندگی و کاهش قدرت رقابتی ایران در سطح جهان است.

آخوندی افزود: برگزاری نمایشگاه راه و شهرسازی فرصت مناسبی بود تا بخش خصوصی توانمندی های خود را به جامعه در حوزه های مختلف سخت افزاری، نرم افزاری و … به نمایش بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد راسخ به جهانی شدن اقتصاد کشورمان دارد ،گفت: بنگاه های کشورمان باید قادر شوند در سطح جهانی رقابت کنند و اقشار مختلف شامل دانشگاه ها، حرفه مندان و غیره باید توان قدرت تولید و فعالیت تجاری در سطح جهانی داشته باشند.

وی در پایان خطاب به بخش خصوصی گفت: من از شما راه حل می خواهم و در ابتدای ورودم به این وزارتخانه با انجمن های مختلف راه و مسکن نشست های مختلفی برگزار کردم و از بخش خصوصی انتظار دارم که در حوزه های مختلف راه و مسکن راه کار ارائه دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا