مسکن و ساختمان

روز دوم از دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان آغاز شد

دومین روز از دومین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان در مرکز همایش های سیتی سنتر اصفهان با سخنرانی معماران درباره ساخت و ساز تمدن ساز آغاز شد.

امروز معماران برجسته ای چون پرشیا قره گوزلو، لیلا عراقیان، شادی عزیزی و آرش بخشی رئیس سازمان نظام مهندسی  اصفهان سخنرانی می کنند.

آرش بخشی در بخشی از سخنانش به فراموشی اخلاق حرفه ای در ایران اشاره کرد. همچنین به فقدان آموزش حقوق شهروندی و حقوق مهندس و مجری و سازنده پرداخت.

لیلا عراقیان طراح ومعمار پل طبیعت از دیگر سخنرانان امروز به شرح پیشرفت انسان از دنیای باستان تا زمان معاصر و تغییر مراحل تکوین معماری تا دوران کنونی پرداخت.

شادی عزیزی سخنران بعدی به موضوع مهمی اشاره کرد و گفت بازار فقط این نیست که کالبد بسازیم بلکه به جز آن نیاز مخاطب نیز اهمیت دارد. وی در ادامه به پل طبیعت اشاره کرد و گفت به جز طراحی و معماری خوب و زیبایی آن  چیزی که سبب اقبال به پل طبیعت شد، اقبال مردم به حوزه عمومی و فتح آن بر می گردد. مردم در پی  از آن خود کردن فضاهای عمومی در شهر هستند و معمار به جز کالبد باید مخاطب را نیز بشناسد و براساس آن طراحی کند.

پرشیا قره گوزلو در سخنرانی اش به مقایسه شهرهای ساخته شده پیش از اسلام در ایران اشاره کرد و به معماری شهر داراب گرد که در ابتدای دوره هخامنشی ساخته شده و همچنان پابرجاست، پرداخت.

 از دیگر برنامه های امروز، مصادیق ارزش افزوده در پروژه بازار خورشید، با حضور اشکان قانعی،معمار، آرش رفیع زاده و مهرداد رفیع زاده سازندگان پروژه، پنل ارزش افزوده در پروژه ایوان خانه خوانسار با حضور مسعود حاتمی معمار و محمد اسدی مدیرعامل شرکت نکسا لاین ، پنل ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه شیشه کاوه امیرعباس ابوطالبی  معمار و مدیرعامل  شیشه کاوه، پپنل ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه اداری تابان با حضورعلی نعمتی معمار و سازنده این پروژه است.

علاوه بر پنل، کارگاه چالش‌ها و راهکارهای کسب و کار در حرفه معماری امروز با ارائه حمیدرضا موسوی و مهرداد زواره محمدی، برگزار می شود. موضوع سخنرانی موسوی اقیانوس قرمز حرفه معماری و موضوع سخنرانی زواره محمدی بازتعریف نیازهای حرفه معماری است.

 کارگاه از کانسپت تا سازه با ارائه سعید بهرامی( با محوریت سازه های خاص، ستون های کج و دهانه های بلند)، کارگاه تکونیک،رویکرد ۲۰۲۴ در معماری با ارائه سمیرا خادم القرآنی و پیمان کیانی، کارگاه الزامات و روش‌های طراحی ساختمان پایدار و ارائه سیستم ارزیابی کارگاه الزامات و روش‌های طراحی ساختمان پایدار و ارائه سیستم ارزیابی با سخنرانی محمدرضا طاهری اصل ، رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست نظام مهندسی ساختمان کشور امروز برگزار می شود.

این اجلاس از دقایق اولیه شروع با استقبال پرشور مخاطبان همراه شد. 

در لینک زیر می توانید مشروح رویدادهای روز اول اجلاس را بخوانید.

دومین اجلاس طراحان و سازندگان اصفهان امروز آغاز به کار کرد

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا