مسکن و ساختمان

فرهاد مقدم، مدیر پروژه‌های مسکونی لوکس در گفتگو با صما؛

استخدام مشاورآتش نشانی در پروژه‌ها؛ به پیشرفت کار کمک می‌کند

فرهاد مقدم، مدیر پروژه در پروژه های مسکونی لوکس  است و بیشتر در منطقه یک  تهران کار می کند. وی در گفتگو با صما بیان کرد: یکی از مسائل ما هماهنگ نبودن بخش های مختلف مدیریت شهری باهم است. مثلا در منطقه یک، یکی از ضوابط شهرداری قراردادن هلی پد است در حالی که در دو پروژه ای که ما هلی پد اجرا کردیم، آتش نشانی اعلام کرد که این منطقه پرواز ممنوع است و سازه را از هلی پد تغییر دهید و دوباره هزینه سنگینی را به کارفرما وارد می شود. بهرحال اجرای هلی پت تغییر زیادی در نوع سازه و مصالحی که در آن به کار می رود دارد و علاوه بر هزینه، انرژی و زمان زیادی از کارفرما، تیم نظارت و اجرا می گیرد. متریالی که برای هلی پد اجرا کردیم متریال خاص بود. بهرحال بدون تاییده آتش نشانی نمی توان پایان کار و سند گرفت. کارفرما هم از ما می خواهد که سازه را تغییر دهیم تا بتواند سند برای ملک دریافت کند.

در پروژه هایی که من مدیریتش را برعهده دارم در بحث ایمنی حین کار حتما از یک متخصص HSE استفاده می کنیم. البته من هم مدرک HSE دارم بنابراین خطراتی که طی یک پروژه ممکن است رخ بدهد را می شناسم. از دیگر سو براساس رعایت ضوابط آتش نشانی پیش می رویم که تاییده را بگیریم. در پروژه هایی که کار می کنیم از ابتدا یک مشاور آتش نشانی داریم تا بتوانیم به سرعت تاییده آتش نشانی را دریافت کنیم.

در ساختمان های فاخر کارفرماها و سازنده ها کلیه استاندارهای مربوط به پایداری و ایمنی را رعایت می کنند؛ اما در پروژه های خرد و در بافت فرسوده برخی از سازندگان توان اجرای ضوابط پایداری را ندارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا