مسکن و ساختمانمعماری

با محوریت معماری و ساخت‌و ساز تمدن‌ساز:

اجلاس سازندگان و طراحان؛در کلان‌شهرهای ایران برگزار می‌شود

صما: هلدینگ رسانه ای صما براساس رسالتی که برای خویش قائل است؛ تلاش دارد در راه اعتلای معماری و صنعت ساختمان سازی در ایران گام بردارد. در این راستا اجلاس های سازندگان و طراحان این مجموعه امسال در شهرهای مختلف ایران حول محور، ساخت و ساز تمدن ساز برگزار می‌شود.

جغرافیای فرهنگی و معماری ایران مصداقی شاخص برای «تمدن سازی» کل بشریت است و «معماری» این مرز بوم به مثابه بارزترین میراث ملموس این جغرافیا، نمادین ترین ارزش های کمی و کیفی «ایرانی» را نشان می دهد.

آنچه اندیشه ایرانی در حوزه معماری و ساخت و ساز سکونتگاه های انسانی مرکزیت دارد؛ توجه تمام و کمال به داشته های «زمینه» و «بستر» شکل گیری زیست گاه ها است. چرا که نبوغ ایرانی برای رسیدن به بهترین کیفیت زیستی با توجه به جغرافیا و اقلیم سخت ایران مفهوم «بوم آورد» بودن را معیار قرار داده و تکنیک ساخت و ساز خود را بر اساس آن ساز و کار، شکل داده است. به همین خاطر است که اگر ما «میراث اندیشیدن» را سرلوحه کار خود قرار دهیم می بینیم که در امتداد سنت اندیشه ایرانی می توان دوباره به «ساخت و ساز تمدن ساز» اندیشید. از این رو اجلاس سازندگان و طراحان امسال در شهرهای،اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و تهران سعی دارند محفلی باشند برای اندیشیدن درباره ساخت و ساز تمدن ساز.

در اجلاس سازندگان و طراحان سال ۱۴۰۲، معماران برجسته شهرهای مختلف درباره این موضوع در کنار ارائه پروژه های شاخص خود، می پردازند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا