مسکن و ساختمان

محمد گلزار، سازنده:

کمبود زمین در منطقه یک و سه تهران

محمد گلزار، سازنده منطقه ۱ و ۳ تهران در گفتگو با صما بیان کرد: زمین در این مناطق خیلی کم شده است، ساخت مسکن هم با توجه به طولانی بودن فرایند صدور پروانه ساخت و افزایش هزینه ها توجیه اقتصادی ندارد پروسه  اخذ جواز حول و حوش ۶ تا ۸ ماه حداقل طول می کشد.

عوارض شهرداری و نظام هنوز مشخص نشده است اما پارسال ۷۰ تا۸۰ درصد عوارض شهرداری زیاد شد و امسال زمزمه ۴۰ درصد افزایش است و فرمول ان را عوض کرده اند بعضی جاها تا چهاربرابر گنچ برابر گران شد. در طبقه چهار و پنج عوارض تغییر کرد. عوارض خلاف چهار تا ۵ برابر زیاد شد.

ساخت و ساز منطقه یک رقابتی نیست؛ اولا چون ملک دیگر زیاد نیست، ثانیا همه سعی می کنند بهترین خودشان را ارائه دهند. سازنده ای که در گلستان شمالی  پروژه دارد سعی می کند بهترین مصالح را استفاده کند و آپشن های خوبی برای خریدار دارد تا راحت پروژه را بفروشد. این مناطق مشتری های خاص خود را دارد.

از تکنولوژی های جدید اکثر سازندهها در این دو منطقه استفاده می کنند و عموما ساختمان ها هوشمند هستند. تکنولوژی هایی که در ایران هست برای ذخیره انرژی مناسب است.

این سازنده با توجه به رکودی که در بازار مسکن تهران وجود دارد گفت: سازندگان برای ماندن در بازار به ساخت اطراف تهران روی آورده اند مانند، لواسان شمشک و میگون و سمت سه راه تهران پارس یا  پردیس، کرج و هشتگرد رفته اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا