مسکن و ساختمان

مهدی امید، سازنده:

مبلغی که اداره آب برای هزینه ساخت‌وساز می‌گیرد، سرسام‌آور است

مهدی امید از سازندگان منطقه ۷ در گفتگو با صما درباره محورهای کمپین شهر و سازنده به بوروکراسی اداری و طولانی بودن مراحل مختلف ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروژه ای دارم که ماه هاست در اداره فضای سبز، منتظر تاییده است و کارشناس مربوطه طولانی شدن آن را به دلیل اینکه تاییده باید ازاداره فضای سبز مرکزی بیاید، عنوان کرده است.

به طور کلی فرایند گرفتن مجوزهای مختلف در شهرداری زمان بر است و من اصلا رضایتی از این طولانی بودن فرایند ها ندارم.

این سازنده درباره ناظران سازمان مهندسی گفت: برخی از ناظران برای حاضر شدن سرپروژه بدقولی می کنند و باید پیگیری کنیم اما برخی دیگر نیز خیلی منظم هستند.

در بخش انشعابات هزینه اخذ انشعاب آب برای هر واحد سال گذشته ۱۲ میلیون بود. از طرف دیگر اداره آب در ابتدای کار هزینه زیادی بابت هزینه آب مصرفی طی فرایند بنایی اخذ می کند که بسته به متراژ ساختمان گاه ۱۰۰ میلیون حتی بیشتر هم می شود ، اگر کمتر از حجم آب تخمین زده هم مصرف کنید پول را برنمی گردانند. اداره گاز فقط پول کنتور و علمک را می گیرند که باز به نسبت هزینه اداره آب منصفانه تر است.

وی درباره وضعیت خرید و فروش در منطقه ۷ گفت: از قبل از عید این منطقه مانند سایر مناطق تهران شاهد تورم بود و البته خریدار هم بود حالا در سال جدید باید کمی از ایام نوروز بگذرد تا مشخص شود وضعیت ملک چگونه است. در سال گذشته قیمت ملک از متری ۳۵ میلیون تومان به ۷۰ میلیون رسیده است. وی درباره تغییرات بازار ارز در بازار مسکن گفت که با افزایش قیمت دلار مصالح گران شد و با پایین آمدن دلار هم ارزان نشد بنابراین هر اتفاقی در سال جدید برای دلار بیافتد در قیمت تمام شده مسکن تاثیر خواهد داشت و قطعا قیمت ها ارزان نمی شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا