مسکن و ساختمان

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفت و گو با صما:

قیمت مسکن با اجرای شناسنامه فنی ملکی واقعی می شود

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: با اجرای کامل شناسنامه فنی– ملکی قیمت واقعی مسکن مشخص خواهد شد و حباب موجود در بازار مسکن نیز از بین می رود.

سعید غفرانی در گفت و گو با خبرنگار صما با اشاره به این مطلب افزود: شناسنامه فنیملکی هویت ساختمان است و خریدار از طریق این شناسنامه نسبت به تمامی اجزای درونی و بیرونی ساختمان کسب اطلاع می کند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران همچنین با اشاره به اجرای ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی گفت: در دوره پنجم توانستیم ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی را به صورت کامل و طبق قانون اجرایی نماییم.

غفرانی اظهار داشت: با انجام توافقات لازم به شهرداری توانستیم برای ساختمان های بالای ۲۰۰۰ متر از افراد دارای صلاحیت فنی در ساخت بهره ببریم و برای اولین بار چهار ناظر برای ساختمان های بالای ۱۵۰۰ متر در نظر گرفته شد.

وی در ارتباط با تاثیرات اجرای نظام نامه ارجاع کار بیان کرد: با اجرای کامل نظام نامه ارجاع کار، برای مهندسان اشتغال ایجاد می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی تهران در عین حال با انتقاد از گودبرداری های غیراصولی گفت: در حال حاضر گودبرداری های غیراصولی تلفات مالی و جانی بسیاری به همراه دارد که البته با نظارت کامل و دقیق مهندسان این معضل به حداقل رسیده و امیدواریم طی چند ماه آینده شاهد ریزش ساختمان ها بر اثر گودبرداری غیراصولی نباشیم.

غفرانی با ارزیابی مثبت از آینده سازمان نظام مهندسی و اعتماد مردم به این سازمان اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر سازمان نظام مهندسی در مردم و جامعه نهادینه شده و آینده روشنی برای این سازمان پیش بینی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با هم گرایی و هماهنگی اعضای هیات مدیره توانستیم اهداف پیش بینی شده در قانون نظام مهندسی را به طور کامل اجرا نماییم.

انتهای پیام/

کدخبر:۰۲۲۳

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا