مسکن و ساختمان

کدام محلات شامل بسته تشویقی شهرسازانه می‌شوند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی از بارگذاری ضوابط بسته تشویقی در سامانه صدور پروانه خبر داد و گفت: محلاتی مشمول بسته تشویقی می‌شوند که یک سوم سرانه خدماتی آنها تامین شده باشد.

به گزارش صما به نقل از تسنیم، محمد آئینی با اشاره به این‌که تولید مسکن در بافت فرسوده شهرها مزیت نسبی به ساخت مسکن در دیگر نقاط دارد، اظهار کرد: این بافت‌ها واجد امکانات و تاسیسات است و به دلیل قرار داشتن در بافت شهرها مردم رغبت بیشتری برای مشارکت دارند.

وی یادآور شد: در نشست مشترک مسئولان وزرات راه و شهرسازی و وزارت کشور مقرر شد تا استانداران به شکل ویژه با مجموعه شهرداری استان‌های خود نشست‌هایی را برگزار کنند و  مقدمات اجرای بسته تشویقی فراهم شود.

وی ادامه داد: در مصوبه ۱۹ بندی بافت فرسوده تاکید شده محلاتی مشمول بسته تشویقی می‌شوند که یک سوم سرانه خدماتی آنها شامل آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی و سایر، تامین شده باشد. بنابراین شهرداری ها باید محلات مشمول را به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان برسانند و اعلام عمومی کنند. درخواست کردیم تا در اسرع وقت و ظرف دو هفته آینده این کار در استان‌ها انجام و نتیجه اعلام شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور مقرر شد تا چنانچه استانداران با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی و زیست محیطی شهرها نیازمند بسته تشویقی تکمیلی هستند آنها را اعلام و تدوین کنند و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان برسانند.

آئینی گفت: همچنین تاکید شده زمان صدور پروانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع شود و استانداران گزارش عملکرد دوره‌ای را ارسال کنند. مقرر شد تا ضوابط بسته تشویقی در سامانه صدور پروانه شهرداری بارگذاری و بر این اساس پروانه صادر شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا