مسکن و ساختمان

تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی

به گزارش وزارت راه و شهر سازی، مهرداد بذرپاش پس از ارائه گزارش اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و بیان برخی مشکلات درخصوص افزایش تعرفه خدمات مهندسی، تجدیدنظر در بخشنامه تعارض منافع و… گفت: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از تشکل‌های مهم کشور و جزو بهترین مشاوران برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های مهمی همچون نهضت ملی مسکن به شمار می‌روند.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عملکرد سازمان‌نظام مهندسی ساختمان به طور مستقیم بر زندگی و سرپناه مردم تاثیر دارد بر تغییر نگاه راهبردی در تعامل با سازمان‌ تاکید کرد.
وی افزود: وزارت راه و شهرسازی سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان را شریک راهبردی ومشاور خود برای ارایه خدمات بهتر به مردم در حوزه ساخت و ساز می‌داند. بنابراین به دنبال ارتقای سطح همکاری و تعامل با این سازمان‌هستیم.
بذرپاش با تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک دوره ای منظم مدیران وزارتخانه با سازمان نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: از آنجایی که امنیت زندگی مردم در خانه هایشان تا حد زیادی به عملکرد سازمان‌ نظام مهندسی و نظارت درست ودقیق اعضای آن وابسته است، داشتن نگاه استراتژیک و همچنین تصویرسازی صحیح از این سازمان باید در اولویت برنامه‌های پیش رو باشد.
وی با استقبال از پیشنهاد تقویت همکاری‌ها با سازمان‌های نظام مهندسی، بیان کرد: تلاش ما رشد جهشی در تولید مسکن در کشور مطابق با نیاز جامعه و قانون مربوط است.
بذرپاش ادامه داد: هرچقدر تولید مسکن در نوسازی بافت‌های فرسوده و اراضی تخصیصی و در کل ساخت مسکن رشد یابد بازار برای فعالیت اعضای گسترده این سازمان فراهم تر خواهد شد پس همه بدانیم رشد تولید مسکن با ابزارهای مختلف جز اولویتهای اساسی باید باشد.
وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کمیته ۵ نفره پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد و تاکید کرد: تشکیل کمیته ویژه حقوقی برای پیگیری مطالبات مورد توجه قرار بگیرد و در اسرع وقت این کمیته تشکیل و پیگیری‌ها را آغاز کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا