مسکن و ساختمان

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

روش جدید شناسایی خانه‌های خالی و لوکس

رئیس سازمان امور مالیاتی از بکارگیری روش‌های جدید برای شناسایی خانه‌های خالی و گران‌قیمت خبر داد و گفت: هیچگونه افزایشی در پایه‌های مالیاتی در لایحه پیش‌بینی نشده است.

 به گزارش صما، داوود منظور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا درمورد شناسایی خانه‌های خالی و لوکس برای دریافت مالیات توضیح داد: یکی از دلایلی که باعث شده است مالیات خانه‌های خالی و خانه‌ها و خودروهای گران‌قیمت به طور کامل محقق نشود، ظرف اطلاعاتی است که سازمان امور مالیاتی باید از دستگاه‌های تولیدکننده اطلاعات دریافت کند.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل مذکور در لایحه تضامینی را در قانون پیش‌بینی می‌کنیم برای دستگاه‌هایی که باید اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی را تامین کنند. این تضامین محکم بوده و مجازات‌هایی را برای دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند پیش‌بینی کرده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: درمورد خانه‌های خالی پیشنهاداتی است برای بهبود دریافت اطلاعات که این پیشنهادات به مجلس ارایه شده است و چنانچه در قانون تصویب شود می‌توان خانه‌های خالی را شناسایی و وصول کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی تلاش می‌کند سهم بیشتری را در تامین مالی دولت در سال اینده برعهده بگیرد، اظهار کرد: البته رویکرد این است که به مودیان فعلی که به طور منظم مالیات پرداخت می‌کنند، فشار جدیدی وارد نشود، بلکه تسهیلات جدیدی را هم در نظر گرفته‌ایم.

منظور ادامه داد: در بخش تولید هفت واحد درصد کاهش مالیات در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است که به رونق تولید بیشتر در سال اینده کمک خواهد کرد. همچنین واحدهای تولیدی بورسی بخواهند درامد یا سود خود را به افزایش سرمایه ببرند، مشمول معافیت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه معافیت‌های سال جاری در سال اینده هم ادامه پیدا می‌کند، عنوان کرد: سال آینده سال پررونقی برای اقتصاد خواهد بود.امسال هم گزارش‌های شش ماهه اقتصاد کلان، نشان می‌دهد بخش‌های مختلف در ارزش افزوده وارد فاز جدید شده‌اند و درحال خروج از رکود هستیم.


رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه هیچگونه افزایشی در پایه‌های مالیاتی در لایحه پیش‌بینی نشده است، گفت: یعنی قرار نیست مالیات‌های جدیدی از مودیان دریافت شود. تلاش این است که تمام افرادی که به عنوان مودی مالیاتی شناسایی نشده‌اند یا در سال جاری یا سال‌های گذشته فرار مالیاتی داشتند شناسایی کنیم و از آن‌ها مالیات دریافت کنیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا